عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 143
نویسنده : مدیر سایت

لالیک هومج الهوم وویاژر (هومیج له هوم وویجر) محصول برند لالیک ، یکی از بهترین کمپانی های مشهور در صنعت عطرسازی است که عطرهای آن طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.
این ادکلن اصل یکی از عطرهای پرطرفدار این مجموعه است. این عطر در سال 2014 به بازار عرضه شد.
این ادو تویلت مردانه بعد از عرضه به فروشگاه های عطر و ادکلن در سراسر جهان، همواره در قفسه پرفروش ترین عطرها درخشیده است. عطرهای برند لالیک همگی ساخت کشور فرانسه هستند.
مشخصات رایحه عطر: شامل گروه بویایی، عطار و طبع
گروه بویایی:
اسانس های موجود در این گروه بویایی همگی از عطرهای پرطرفدار مردانه در بازار هستند.
عطار:
عطار این عطر با نام میشل آلمیراک، مایلین آلران، با ترکیب انواع آمیزه های متفاوت و بسیار خوشبو، رایحه بینظیر و ماندگار لالیک هومج الهوم وویاژر (هومیج له هوم وویجر) را خلق کرده است.
اسانس اولیه:
بعد از اسپری اولین پاف شاهد رد بویی از اسانس های ترنج ، هل ، هستیم. اسانس های نت اولیه عطر ابتدا با بوی تندی ظاهر و بعد از گذشت دقایقی از بین می روند.
اسانس میانی:
بعد از دقایقی اسانس های موجود در نت میانی عطر شامل نعناع هندی ، خس خس ، پاپیروس ، نمایان می شوند.
اسانس اولیه:
در نت پایانی اسانس های کهربا، وانیل ، خزه درخت بلوط ، هستند.
لالیک هومج الهوم وویاژر (هومیج له هوم وویجر) از عطرهای با طبیعت معتدل است.
برای خرید این عطر، بر روی خرید آنلاین عطر مردانه کلیک کرده و انواع عطرهای مردانه را مشاهده کنید.
با مراجعه به فروشگاه عطر مجموعه کاملی از عطرهای زنانه و مردانه برندهای متفاوت را خواهید دید.
با کلیک بر روی لالیک هومج الهوم وویاژر (هومیج له هوم وویجر) اطلاعات کامل عطر را مطالعه و در صورت دلخواه اقدام به خرید نمایید.



:: برچسب‌ها: لالیک , ادکلن اصل , خرید آنلاین عطر مردانه , فروشگاه عطر ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 140
نویسنده : مدیر سایت

برند لالیک ادکلن لالیک نویر پرمیر فلور یونیورسال (نواغ پریمیر فلیور یونیورسله) را در سال 2014 به بازار عطر و ادکلن جهانی معرفی و عرضه کرد. ادکلن های برند لالیک همواره جزء محبوب ترین و پرفروشترین عطرهای عطر فروشی های سراسر جهان بوده است.
لالیک در فرانسه ثبت شده است و عطرهای آن با نام این کشور عرضه می شود. اگر از طرفداران عطرهای ساخت فرانسه هستید، لالیک نویر پرمیر فلور یونیورسال (نواغ پریمیر فلیور یونیورسله) می تواند پیشنهاد خوبی برای خرید عطر شما باشد. در Noir Premier Fleur Universelle از اسانس هایی استفاده شده است که رایحه نهایی عطر را در گروه بویایی شرقی ادویه ای قرار داده است. طبیعت عطر لالیک نویر پرمیر فلور یونیورسال (نواغ پریمیر فلیور یونیورسله) گرم است. جولی مس از عطاران برتر عطرسازی در ساخت رایحه بینظیر این عطر سهیم است.
برای ساخت رایحه نت اولیه عطر از اسانس های هل ، فلفل صورتی ، استفاده شده است. روایح خیلی زود شامه را پر می کنند و سریع از بین می روند. نت میانی عطر شامل روایح صمغ درختچه مر، دارچین ، گل جاوید، هستند. رایحه هایی که دیرتر از بین می روند. دانه تونکا ، نعناع هندی ، لورنوکس از روایح نت پایانی عطر هستند. این روایح از پخش بوی خوبی برخوردارند و به خوبی در فضا پخش می شوند. برای خرید عطر مردانه - زنانه لالیک نویر پرمیر فلور یونیورسال (نواغ پریمیر فلیور یونیورسله) به فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن مراجعه کنید و تنوع فوق العادی ای از عطر و ادکلن های زنانه و مردانه از برندهای متفاوت را مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم، بر روی لالیک نویر پرمیر فلور یونیورسال (نواغ پریمیر فلیور یونیورسله) کلیک کنید، مشخصات کامل محصول به همراه نظرات کاربران در مورد این عطر را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: لالیک , ادکلن , خرید عطر مردانه , خرید عطر زنانه , فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 139
نویسنده : مدیر سایت

این ادکلن محصول برند لالیک در سال 2017 است. برای خرید ادکلن اصل اینترنتی مردانه - زنانه Illusion Captive و مطالعه مشخصات کامل عطر بر روی نام عطر کلیک کنید.
کارین دوبری اسم عطار این عطر است.
آمیزه های این عطر به شرح زیر است:
ترنج ، انجیر اسانس های ترکیب شده در نت اولیه عطر هستند.
یاس، دارچین از اسانس های نت میانی عطر هستند.
دانه تونکا ، وانیل ، نعناع هندی ، سدر ، صمغ درختچه مر، لابدانیوم اسانس های ترکیب شده در نت پایانی عطر هستند.
لالیک ایلوشن کاپتیو از عطرهای ساخته شده در کشور فرانسه است. طبع این عطر مردانه - زنانه گرم است.
برای مشاهده قیمت عطرهای متنوع در فروشگاه، بر روی لینک قیمت عطر کلیک کنید و انواع عطرها در قیمت های مختلف را مشاهده کنید.
برای مشاهده اطلاعات کامل عطر لالیک ایلوشن کاپتیو، و مطالعه نظرات کاربران، بر روی لالیک ایلوشن کاپتیو کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: قیمت عطر , عطر مردانه , عطر زنانه , لالیک , خرید ادکلن اصل اینترنتی ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 131
نویسنده : مدیر سایت

 دیگر وقت آن رسیده که سراغ عطرهای رایحه گرم، تلخ و حتی شیرین و تند بروید چون در هوای سرد، عطر گرم خیلی بیشتر می‌چسبد.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دیگر وقت آن رسیده که سراغ عطرهای رایحه گرم، تلخ و حتی شیرین و تند بروید چون در هوای سرد، عطر گرم خیلی بیشتر می‌چسبد. ما برای این فصل عطرهایی با رایحه چوب صندل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چوب صندل یکی از درختان بسیار خوشبویی است که در جنوب هند، سریلانکا، هاوایی، جزایر اقیانوس آرام جنوبی و استرالیا پیدا می‌شوند.

بررسی‌هایی نشان داده‌اند که بوییدن این رایحه در رفع پرخاشگری، ستیزه‌جویی، اضطراب و استرس تاثیر بسزایی دارد. خانم‌هایی که احیانا پس از زایمان دچار افسردگی شده‌اند، می‌توانند با استفاده از عطرهایی که رایحه چوب صندل دارند، این ناراحتی را از خود دور کنند. پس تا دیر نشده سراغ عطرهای پاییزی بروید.

به مرموزی یک جنگل

عطرهایی با رایحه چوب صندل


Jungle L"Elephant، متعلق به شرکت کنزو در سال 1996 تولید شده و با وجود زمان زیادی که از تولید این عطر می‌گذرد، هنوز از جایگاه خوبی برخوردار است. شما با این عطر مرموزی یک جنگل سرسبز را از آن خود می‌کنید. این ادکلن در یک اندازه و با حجم 100 میل و قیمتی حدود 220 هزار تومان است.

اصیل و فریبنده

عطرهایی با رایحه چوب صندل


Coco Noir ، از سری عطرهای لوکس کمپانی معروف شنل است که در سال 2012 به بازار روانه شده است. رایحه چوب صندل موجود در این عطر، حال شما را در یک عصر پاییزی دگرگون می‌کند. به علاوه آنکه ماندگاری زیاد و غلظت این عطر بر مزایای آن افزوده است. این عطر در دو اندازه و حجم 50 و 100 میل طراحی شده و قیمت آن حدود 500 هزار تومان است.

شرقی دلنشین

عطرهایی با رایحه چوب صندل


Lalique Le Parfum Red،  در سال 2005 توسط شرکت معتبر لالیک به بازار عرضه شد. این عطر یک رایحه شرقی دلنشین برگرفته از چوب صندل و وانیل دارد. این عطر تمام ویژگی‌های یک ادکلن مناسب پاییزی را دارد. قیمت این عطر حدود 130 هزار تومان است و در اندازه 100 میل در بازار است.

معجون رایحه ها

عطرهایی با رایحه چوب صندل


Arpege ، از شرکت لانوین عطر بی‌نظیری است که شما با داشتن آن، معجونی از عطرهای خوش و ماندگار را در اختیار خواهید داشت. این عطر گزینه بسیار مناسبی برای ماه‌های سرد به‌شمار می‌رود و در اندازه 100میل، مقرون‌به‌صرفه و حدود 190 هزار تومان است.

ملکه باشکوه

عطرهایی با رایحه چوب صندل


Safanad ، عطر مجللی است که توسط برند موفق مارلی در سال 2012 برای خانم‌ها طراحی شد. شما با این رایحه احساس یک ملکه را تجربه خواهید کرد. این عطر با رایحه باشکوهی که دارد هر کسی را برای معاشرت با شما جذب خواهد کرد . برای داشتن این عطر75میل  باید مبلغی حدود 440 هزار تومان کنار بگذارید.

شاهزاده اغواگر

عطرهایی با رایحه چوب صندل


Viva La Juicy Noir، عطری است که سال گذشته توسط شرکت Juicy به بازار آمد و با ظاهری بسیار زیبا خیلی زود طرفداران بسیاری را به خود جذب کرد. این عطر به‌عنوان شاهزاده‌ای اغواگر شناخته شده است و در بسته‌بندی 50 و 100 میل وجود دارد که قیمت  آن حدود 230 هزار تومان است.

تبیان

 



:: برچسب‌ها: عطر ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 142
نویسنده : مدیر سایت

lovely مرگبار هست یا نه؟

شاید شما هم از کسانی باشید که در روزهای اخیر پیامکی مبنی بر این هشدار دریافت کرده‌اند که مواظب ادکلن‌های کشنده موجود در بازار باشید.

lovely مرگبارهست یا نه؟

این پیامک که در آن اعلام شده بود "ادکلنی با نام lovely که جدیدا از مرز عراق وارد ایران شده، حاوی مواد کشنده است که با استنشاق آن پس از چهار یا پنج روز مسموم می‌شوید و درمانی هم ندارد"، تعجب دریافت کنندگان و در برخی موارد ترس و وحشت آنها را به دنبال داشته و زمزمه‌هایی مبنی بر درست یا غلط بودن این خبر در همه جا شنیده می‌شود.

این شایعات به این دلیل بیشتر مردم را ترسانده که ادکلنی به همین نام در بازار داخلی وجود دارد چنانچه به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مشابه این برند در بازار وجود دارد که البته برچسب وزارت بهداشت را دارد.

نجفی با عنوان این مطلب که ظاهرا این ادکلن در بازار کشور عراق خیلی شایع است، اعلام کرده ظاهرا عکسی که روی ادکلن مورد اشاره در عراق دیده می شود، تصویر بن لادن است اما ادکلنی که در بازار داخلی موجود است و برچسب وزارت بهداشت را دارد، چنین تصویری را ندارد و فقط تشابه اسمی است.

سرچشمه ماجرا کجا بود؟

چند وقت پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که شاهدان عینی و زائرانی که به‌ عتبات عالیت مشرف شده بودند، از توزیع ادکلنی حاوی گازی کشنده از سوی برخی عناصر ناشناس در بازارهای عراق خبر دادند.

در عین حال اطلاعیه‌ای از سوی برخی اداره‌های حج و زیارت استان‌ها در اختیار کارگزاران زیارتی قرار گرفت که در آن آمده بود: «گزارش‌های واصله حاکی است تشکیلات القاعده در استان «المثنی» عراق نوعی ادکلن موسوم به «lovely» را که حاوی گاز کشنده است، توزیع کرده که فرد با استشمام آن بعد از چهار روز کشته می‌شود و به این عبارت معروف است (بس شمه) یعنی فقط استشمام کن. به قرار مسموع (شنیده) تاکنون 18 نفر خارجی از این طریق کشته و 35 نفر نیز در بیمارستان‌های عراق بستری شده‌اند. این ادکلن در بازار و در مناطق پرازدحام بغداد و دیگر شهرهای عراق به‌ وفور موجود است و به ‌فروش می‌رسد. با توجه به این‌که احتمال خرید این ادکلن توسط زائران عتبات عالیات وجود دارد، در جلسات توجیهی قبل از سفر موضوع را به‌نحو مقتضی به زائران اطلاع‌رسانی کنند.»

ادکلنی با نام lovely که جدیدا از مرز عراق وارد ایران شده، حاوی مواد کشنده است که با استنشاق آن پس از چهار یا پنج روز مسموم می‌شوید و درمانی هم ندارد

سپس این اطلاعیه از سوی حراست سازمان حج و زیارت در اختیار اداره‌های حج استان‌ها قرار گرفته بود تا از این طریق، کارگزاران زیارتی و همچنین زائران ایرانی را آگاه کنند.

اما پس از گذشت مدتی از انتشار این اطلاعیه، مدیرکل حوزه‌ ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد که با توجه به پیگیر‌ی‌های صورت‌گرفته، گزارشی از این موضوع و خطری که این‌گونه زائران را تهدید می‌کند، نداشتیم و کماکان مشکلی نبوده است و زائران ایرانی هم مشکلی نداشته‌اند.

lovely مرگبارهست یا نه؟

وزارت بهداشت چه می‌گوید؟

اما با این حال، ارسال این پیامک‌های هشداردهنده، موج نگرانی جدیدی را به وجود آورده که وزارت بهداشت را به واکنش وا داشته است.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره خبر توزیع ادکلن‌های حاوی گازهای کشنده و سمی در عراق و احتمال ورود این فرآورده به داخل کشور، از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک و مرتبط با این موضوع، سریعا دانشگاه‌های علوم پزشکی محل سکونت خود را در جریان امر قرار دهند.

وی گفت: با توجه به این که نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی جزو وظایف وزارت بهداشت است به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کردیم علاوه بر بازدیدهای روزمره خود، بازدیدهای میدانی مجددی انجام بدهند که اگر با این ادکلن برخوردند، سریعا آن را گزارش کنند.

بهفر با اشاره به این که تاکنون گزارش رسمی در این خصوص به سازمان غذا و دارو اعلام نشده است، گفت: بهتر است سایر سازمان‌ها در صورتی که به موارد این چنینی برخورد می‌کنند، آن را حتما به وزارت بهداشت که متولی امر است منعکس کنند تا بتواند آن را پیگیری کند و دقیق‌تر مورد آنالیز قرار دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که علت دقیق مرگ عده‌ای از مصرف‌کنندگان این فرآورده در عراق چیست، اظهار کرد: متاسفانه همه اطلاع‌رسانی‌ها در این خصوص غیررسمی بوده است و این اخبار را تایید نمی‌کنیم.

ظاهرا عکسی که روی ادکلن مورد اشاره در عراق دیده می شود، تصویر بن لادن است اما ادکلنی که در بازار داخلی موجود است و برچسب وزارت بهداشت را دارد، چنین تصویری را ندارد و فقط تشابه اسمی است.

با توجه به چنین شرایطی، به نظر می‌رسد بهتر است مسوولان در کنار هشدارهایی که به مردم داده و آنها را به احتیاط در برخورد با این موارد تشویق می‌کنند، با انجام دادن اقدامات عملی و پیگیری‌های بیشتر، درست یا غلط بودن اینگونه اخبار را در مدت زمان کوتاهتری مشخص کنند تا از بروز اخبار ضدونقیض و شایعه‌پراکنی‌ها جلوگیری شده و از نگرانی مردم در موقعیت‌های اینچنینی بکاهند.

وزارت بهداشت: مردم به هیچ وجه ادکلن‌ Lovely نخرند

اما دو سه روز پس از شایع شدن اخباری درباره مرگبار بودن ادکلن‌ Lovely، وزارت بهداشت به مردم هشدار داد این ادکلن را نخرند. این هشدار را مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو داده است.

بخش اجتماعی تبیان

 



:: برچسب‌ها: ادکلن ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 147
نویسنده : مدیر سایت

برای این که لباس هایمان بوی خوبی دهد همیشه باید از ادکلن و اسپری استفاده کنیم ؟ بوی خوبی که از باز کردن کمد لباس به مشام مان می رسد، همیشه بوی ادکلن و اسپری نیست. پس چطور می توان همیشه لباس های خوشبو پوشید ؟

عطر و بوی خوب نکته ی مهمی در ظاهر شما می باشد و بوی خوبی که از لباس تان به مشام طرف مقابل می رسد به تصویری که از شما در ذهن او باقی می ماند، کمک خواهد کرد. بوی خوب لباس تان مخاطب را به وجد می آورد و یک زبان ارتباطی است و نباید اهمیت آن را دست کم گرفت.

هدف گذاری برای موفقیت

اما برای این که لباس هایمان بوی خوبی دهد همیشه باید از ادکلن و اسپری استفاده کنیم ؟ بوی خوبی که از باز کردن کمد لباس به مشام مان می رسد، همیشه بوی ادکلن و اسپری نیست. پس چطور می توان همیشه لباس های خوشبو پوشید ؟

قرار دادن یک قالب صابون نو در کمد لباس

صابون های عطری بوی خیلی خوبی دارند و خیلی خوشایند است که لباسهایتان چنین بویی را بدهد. برای این که لباس هایتان بوی خوب و مطبوع صابون را بگیرد باید یک قالب صابون را بدون این که از بسته بندی خارج کنید در کمد لباس تان قرار دهید. البته چند خراش به بسته بندی وارد کنید تا بوی خوب آن خارج شود. بعد از مدتی خواهید دید که لباس هایتان بوی خوب صابون را می دهد.

از اسانس های خوشبو استفاده کنید

یکی از مواردی که می تواند لباس هایتان را خوشبو کند، استفاده از اسانس های خوشبو می باشد. بوی مورد علاقه تان را پیدا کنید و 10-15 قطره از این اسانس را در شیشه بریزید و در گوشه ای از کمد لباس تان قرار دهید. اسانس خوشبو همانند صابون بوی خوبی به لباس هایتان می دهد.

گیاهان طبیعی و خوشبو را خشک کنید

گیاهان طبیعی و خوش بو را خشک کنید و در یک شیشه بریزید و در گوشه ای از کمدتان قرار دهید. این روش نسبت به روش های قبلی آسان تر و کم هزینه تر است و فقط لازم است گیاه خوشبوی مورد علاقه تان را پیدا و خشک کنید.

منبع: تبیان

 



:: برچسب‌ها: عطر , ادکلن ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 122
نویسنده : مدیر سایت

منابع حیوانی

1 مشك: از كیسه آهوی آسیایی گرفته میشود كه مشك سنتزی(مصنوعی) به علت اقتصادی بودن جایگزین مشك طبیعی شده است.

2 كاستوریوم: كه از كیسه سگ آبی آمریكای شمالی بدست می آید.

3 عنبر سائل: ماده چربی مانندی كه از نهنگ عنبر بدست می آید.

4 عسل: كه از كندو عسل زنبور بدست می آید.

منابع مصنوعی

مواد معطر ساختگی تركیبات ارگانیكی می بـاشد كـه از فـراورده هـای نـفـتـی و یا رزین درخت كاج حاصل میگردد مانند كومالین و لینالول.

خانواده عطرها

۱.        FRESHY GREEN: رایحه ای كه شـبیـه عـلف و سبزه و یا برگهای تازه چیده شده میباشد رایحه پر طراوت

۲.        ORIENTAL: رایحه كاجی و بلوطی و یا وانیلی رایحه گرم

۳.         SPICY: رایحه گرم و تند.

۴.        WOODY: رایحه جنگل و چوب خشك تازه قطع شده.

۵.        FLORAL: رایحه گلها ملایم و طبیعی.

۶.         FRUITY: رایحه میوه ها بجز مركبات مانند: سیب، موز و توت فرنگی.

۷.       FUNGAL: رایحه قارچ مانند.

۸.        EARTHY/MOSSY: رایحه زمین جنگل و خاك.

۹.         CITRUS: رایحه مركبات مانند: نارنج، لیمو ترش و پرتغال.

۱۰.     TOBACCO: رایحه تنباكو.

۱۱·      SWEET: رایحه شیرین.

۱۲·      LIGHT: رایحه ملایم و سبك.

۱۳·     HEAVY: رایحه سنگین و گیرا.

نكاتی در مورد عطرها  و ادکلن ها

1 عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده كنید نقاطی كه جریان خون قوی و پوست گـرم تر از دیگر نقاط می بـاشد مانند مچ دست، پشت گوش، قـفسه سیـنـه، گـردن، پـشـت زانوها و داخل آرنجها.

2 عطر را بصورت چند لایه استفاده كنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

3 پس از 43 ساعت معمولا باید مجددا به خودتان عطر بزنید.(البته به نوع عطر شما نیز بستگی دارد ).

4 عطر را در هوای روبروی خود اسپری كرده و از آن عبـور كـنـید. بـا ایـن كـار عـطـر بطور یكنواخت روی بدن شما می نشیند.

5 هیچگاه عطر PERFUME   یا عطر روغنی را مستقیما روی لباس خود بكار نبرید زیرا ممكن است ایجاد لك كند. اما در مورد EAU DE TOILETTE  و EAU DE COLOGNE مشكلی خاصی در این زمینه وجود ندارد .

6 زمان امتحان عطر هنگام خرید اجازه دهید حداقل عـطر بـمدت 10 دقیقه روی پوست شما باقی بماند و زمانی كه بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمیخته مـیگردد ایجاد بوی متفاوتی خواهد كرد. با این كار انتخاب بهتری خواهید كرد همـچنین بیش از 3 عطر را همزمان امتحان نكنید چون بینی شما دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت.

فصل خوش بو – دوام – پخش ...

خوش بو بودن عطر – دوام آن – پخش آن اهمیت زیادی برای خریداران عطر دارد. اینجا باید به این مسایل توجه داشت كه عطر ها برای فصول و دما های مختلف با هم متفاوت هستند . عطر هایی كه بوی خیلی قوی دارند زمستانی هستند و عطر های دارای بوی ضعیف تر تابستانی. و دلیل اصلی این امر آن است كه در زمستان بدلیل سرد تر بودن هوا تبخیر الكل عطر كمتر است و در تابستان بدلیل گرم بودن هوا تبخیر آن بیشتر است. در برخی موارد نیز قویتر بودن عطر منجر به سردرد در برخی افراد  میشود. . از مواردی كه خیلی ها برای عطر اهمیت قایل هستند خوش بو بودن آن است البته این مورد سلیقه ای است برخی ممكن است از نوع عطری خوششان بیایید كه دیگران از آن بدشان می آید.

منبع: تبیان



:: برچسب‌ها: عطر , ادکلن ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 143
نویسنده : مدیر سایت

یک راه ساده برای آنکه عطر تابستانی که انتخاب می‌کنید ماندگاری بیشتری داشته باشد، این است که غلظت روغن آن بالا باشد. معمولا عطرهایی با غلظت روغن بین 12 تا 30 درصد ماندگاری بیشتر و قابل قبولی دارند. غیر از درصد روغن پوست خود شما هم می‌تواند تضمین‌کننده ماندگاری عطر باشد

معمولا پوست‌های خشک ظرفیت مناسبی برای نگهداشتن مولکول‌های عطر ندارند بنابراین اگر پوست خشکی دارید، بهتر است حتما قبل از استفاده از عطر پوست‌تان را چرب و مرطوب کنید. به طور کلی چربی روی پوست تاثیر زیادی در ماندگاری عطر روی بدن دارد، پس بهتر است همیشه به‌خصوص در روزهای گرم تابستانی اول از کرم‌های چرب و مرطوب کننده‌ها استفاده کنید و بعد سراغ ادکلن بروید.
 
رایحه‌های تابستانی‌ با شما نمی‌مانند

عطرهای شیرین ماندگارترند و سردی هوا هم به ماندگاری‌شان کمک می‌کند؛ این درست برخلاف اتفاقی است که در روزهای گرم تابستان در انتظار عطرهای خنک است. گرمای هوا به پخش بیشتر رایحه کمک می‌کند و همین باعث می‌شود اثر عطر در روزهای گرم خیلی زود کم‌رنگ شود.
برای اینکه عطرهای سرد و تلخ تابستانی ماندگاری بیشتری روی پوست‌تان داشته باشند باید آن را روی نقاطی از پوست که نبض دارند مثل مچ دست، کنار گردن، پشت گوش، پشت آرنج، زیر گلو و حتی پشت زانو و روی مچ پا اسپری کنید

از طرف دیگر تعریق زیاد در روزهای تابستانی هم باعث می‌شود تا شما نیاز بیشتری به استفاده از عطر و ادکلن پیدا کنید چون رایحه دلنشین انتخابی شما به خاطر همین تعریق خیلی زود اثرش را از دست می‌دهد. بنابراین، در روزهای گرم تابستان نمی‌توانید انتظار داشته باشید رایحه دلنشین دلخواه‌تان تمام روز با شما بماند البته این رایحه در همان زمان کوتاه هم به قدر کافی پخش می‌شود و دقیقا به همین دلیل است که شما در فصل تابستان بیشتر از هر فصل دیگری رایحه‌ عطر اطرافیان‌تان را حس می‌کنید. برای ماندگار شدن عطرهای خنک تابستانی شما یک راه ساده در پیش دارید و آن هم چیزی نیست جز تکرار دفعات استفاده از ادکلن!

چند ترفند ساده برای ماندگارتر شدن

اینکه عطر را به کدام قسمت پوست‌تان اسپری کنید، خودش یکی از فاکتورهای مهم در ماندگاری آن است. برای اینکه عطرهای سرد و تلخ تابستانی ماندگاری بیشتری روی پوست‌تان داشته باشند باید آن را روی نقاطی از پوست که نبض دارند مثل مچ دست، کنار گردن، پشت گوش، پشت آرنج، زیر گلو و حتی پشت زانو و روی مچ پا اسپری کنید (به این ترتیب اجازه می‌دهید رایحه عطر از پایین به بالا جریان داشته باشد) ضربان نبض در این نقاط باعث حرارت بیشتر و در نتیجه پخش بیشتر و بهتر رایحه عطر می‌شود.
 
در حقیقت در این نقاط فاصله رگ‌ها از سطح پوست به کمترین حد ممکن می‌رسد و در همین نقاط رگ‌های خونی حرارت بیشتری از خودشان نشان می‌دهند و به صورت یک پمپ کوچک عمل می‌کنند که همین باعث می‌شود رایحه عطر بهتر پخش شود. موها را هم دست کم نگیرید اسپری کردن عطر روی موها باعث می‌شود تا رایحه عطر تمام روز همراه شما باشد!

منبع: تبیان



:: برچسب‌ها: عطر ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 131
نویسنده : مدیر سایت

شش ترفند برای داشتن خانه ای خوشبو!

ممکن است بوی ناخوشایند از غذایی سوخته بلند شده یا حاصل انجام مراحل آماده سازی پخت غذایی لذیذ باشد؛ مانند درست کردن پیازداغ، سیرداغ یا سرخ کردن انواع و اقسام سبزیجات و مرغ و ماهی که همه این ها فضای خانه را با بویی ناخوشایند پر می کند.

خانه خوشبو

معمولا اولین عکس العمل ها در چنین شرایطی روشن کردن هواکش ها و بازکردن کلیه راه های خروجی شامل در و پنجره های خانه است و باتوجه به این که این روزها هوا سرد است، بازکردن در و پنجره اگرچه به خروج بو با سرعت بیشتری منجر می شود ولی باعث هدر رفتن درصد زیادی از گرمای موجود در خانه نیز می شود که این کار به لحاظ صرفه جویی در انرژی مناسب نیست؛ بنابراین باید به فکر چاره ای بهتر بود.

برای این منظور باتوجه به نوع بوی پراکنده شده در محیط، راه های متعددی وجود دارد؛ فقط کافی است آن ها را امتحان کنید:

1- در یک نعلبکی کمی ادکلن خوشبو بریزید ویک حبه قند چهار گوش در آن بیندازید ، طوری که ادکلن را خوب جذب کند وقند خیس شود ، سپس قند را آتش بزنید و وقتی ادکلن تمام شد قند را خاموش کنید با این تدبیر فضای خانه بسیار معطر خواهد شد.

2- اگر می خواهید سبزی یا موادی سرخ کنید که مطمئن هستید اعضای خانواده از بوی حاصل از آن ناراحت می شوند، پیش از شروع کار، ابتدا هواکش های داخل آشپزخانه را روشن کنید سپس مقداری سرکه سفید را در کاسه ای بریزید و آن را کنار اجاق گاز روشن قرار دهید؛ بوی حاصل از سرکه سفید، باقیمانده بوی حاصل از سرخ کردن آن مواد را در محیط خنثی می کند.

3- هرچقدر هم که غذا خوشمزه باشد، بوی سوختن آن بسیار بد و ناخوشایند است.

پس اگر حواستان پرت شد و غذایتان سوخت و بوی آن تمام خانه را در برگرفت، ناراحت نشوید ابتدا اگر هواکش روشن نیست، روشنش کنید.

سپس قابلمه ای حاوی آب را روی شعله اجاق گاز قرار داده و چند تکه لیموترش در آن بیندازید و بگذارید بخار حاصل از جوشیدن لیموترش در آب، بوی سوختگی موجود در خانه را از بین ببرد.

4- کاسه ای حاوی آب را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و تعدادی چوب دارچین یا کمی از پودر آن را در آب بریزید و بگذارید روی شعله ملایم اجاق گاز تا کم کم به جوش آید.
عطر دارچین فضا را معطر کرده و بوی حاصل از سرخ کردنی و حتی سوختگی را از بین خواهد برد

5- اگر حواس پرتی کار دست تان داده و غذا به قدری سوخته که بوی حاصل از آن با هیچ یک از راهکارهای فوق خنثی شدنی نیست، دیگر مجبور هستید پنجره ها را باز کنید ولی برای این که این بو هرچه سریع تر از طریق پنجره آشپزخانه خارج شده و به دیگر قسمت های خانه انتقال پیدا نکند، پارچه و حوله مخصوص آشپزخانه را نمدار کرده و برای چند دقیقه آن را تکان دهید.

6- بوی حاصل از پخت و پز غذا را با ریختن مقداری جعفری در تابه ای کوچک و قراردادن آن روی شعله اجاق گاز از بین ببرید

حرارت دادن جعفری برای مدت 5 دقیقه، نه تنها بوی نامطبوع موجود را از بین می برد بلکه فضا را عطرآگین می کند.

بخش خانواده ایرانی تبیان

 



:: برچسب‌ها: عطر ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 129
نویسنده : مدیر سایت

آمیزه ای از روغن هایی اسانس , ترکیبات معطر و ثابت کننده و الکل می باشد. روغن های اسانسی از صریق تقطیر گلها و گیاهان علفها بدست می آیند. اگر عصاره گیری از طریق تقطیر میسر نباشد توسط روغنهای جذاب این کار صورت می گیرد. مانند گل یاس . در عصاره گیری توسط روغن های جذاب اساسا عمل استخراج و جداسازی روغن بدبو توسط الکل می باشد…

انواع عطر و خواص آن

همانطور که درصد ترکیبات معطر کاهش یابد شدت و طول عمر عطر نیز کاهش می یابد.

ترکیبات عطر به ترتیب زیر می باشد:

۱- عصاره عطر: ۴۰-۳۰ درصد ترکیبات عطر
۲- ۱۰-۲۰ درصد ترکیبات معطر((Eau de perfum))
3- 5- 10 درصد ترکیبات معطر (( Eau toiletle))
4- 2-3 درصد ترکیبات معطر((Eau de cologne))

ترکیبات آب و الکل به عنوان حلال مواد معطر بکار می رود. در عمل گرمای بدن سبب می گردد تا حلال به سرعت تبخیر شده و عطر بر روی پوست باقی بماند بتدریج طی چندین ساعت تبخیر گردد.
۱- رایحه اولیه: رایحه ای که پس ازچند دقیقه از استعمال عطر احساس گردد. رایحه اولیه همان احساس اولیه از بوی عطر است. به همین خاطر در فروش عطر تاثیر به سزایی دارد. رایحه این مرحله تازه و تند می باشد ترکیباتی که در این مرحله دخیل هستند بوی تند می باشدو شدیدا فرار می باشد و به سرعت تبخیر می شود.
۲- رایحه ثانویه: رایحه ثانوی عطر زمانیکه رایحه ابتدایی از میان می رود آشکار می گردد.
رایحه ثانوی بدنه اصلی عطر تشکیل می دهد و به عنوان ملایم کننده بوی تند اولیه به کار می رود
و این مرحله چیزی حدود ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت بعد از استعمال عطر احساس می گردد.
۳- رایحه پایانی: رایح عطر را زمانی که رایحه اولیه و ثانوی از میان می رود شامل می شود.
ترکیبات این گروه معمولا ثابت کننده می باشند. رایحه این مرحله قبل از ۳۰ دقیقه پس از
استعمال عطر احساس نخواهد شد.

عطرها از چه چیزهایی درست می شوند؟

گیاهان به عنوان منبع اصلی تولید روغنهای اساسی و ترکیبات معطر به شمار می آیند گیاهان این ترکیبات را به خاطر محافضت از حیوانات گیاه خوار و همچین جذب حشرات گرده افشان تولید می کنند.
۱- گلها : بزرگترین منبع مواد معطر می باشند که شامل گلهای سرخ و مریم و میخک و یاس و ابریشم هستند.
۲- برگها: برگهای نعناع هندی و بنفشه و رزماری و مرکبات و گوجه فرنگی
۳- ریشه و ساقه های زیرزمینی : ریشه درخت جوز و زنجیل.
۴- دانه ها: دانه های گشنیز و زیره و کاکائو و هل و بادیان
۵- میوه ها : تمشک و توت فرنگی و سیب و مرکبات و وانیل و فلفل شیرین
۶- روغن چوب: چوب درختان سرو و عرعر و کاج و 
۷- پوست درختان: درخت نعناع
۸- صمغ: صمغ بوته کندر و درخت گل حنا و کاج و 

منابع حیوانی

۱- مشک : از کیسه آهوی آسیایی گرفته می شود.
۲- کاستوریوم : از کیسه سگ آبی آمریکای شمالی به دست می آید.
۳- عنبر سائل : ماده چربی ماندی که از نهنگ عنبر درست می سود.
۴- عسل: از کندوی عسل به دست می آید.

منابع مصنوعی

مواد معطر ساختگی ترکیبات ارگانیکی است که از فراورده های نفتی و یا صمغ درخت کاج حاصل می گردد مانند کومالین و لنالون.

خانواده عطر ها

رایحه پر طراوت

freshygreen: رایحه ای شبیه علف و سبزه و یا برگهای تازه چیده شده می ماند.
oriental:(رایحه گرم) رایحه کاجی و بلوطی و یا وانیلی
Spicyy: رایحه گرم و تند.
Woody: رایحه جنگل و چوب خشک تازه قطع شده.
Floral(رایحه گل) ملایم و طبیعی
Fruity : رایحه میوه ها به جز مرکبات
Furgal : رایحه قارچ مانند
Earthy/Mossy: رایحه زمین جنگل و خاک
Citruso:رایحه مرکبات مانند : نارنج و لیمو ترش پرتغال
Lobacco: رایحه تنباکو
Sweet : رایحه شیرین
Light: رایحه ملایم و سبک
Heavy: رایحه سنگین و گیرا

اصولا وقتی یک عطر می خرید کارخانه سازنده موظف است روی شیشه عطر یکی از نامها را بیاورد شما می توانید با خواندن آن متوجه شوید که عطرتان از کدام نوع بالاست.
از دیگر گروه های عطرها می توان به ((دئودورانت ها)) که برای برطرف کردن بوی دهان ((آنتی پرسیپرانت ها)) که از تعرق بدن جلوگیری می کند و افترشیوها که پس از اصلاح استفاده می گردد نام برد.

نکات حیاتی درباره عطرها

تااین جا با انواع عطرها و اسانس ها و طرز ساخت آنها آشنا شدید پس با خواندن نکات زیر می توانید بهترین استفاده را از عطر داشته باشید.

۱- عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده کنید . نقاطی که جریان خون قوی بر پوست گرمتر از دیگر
نقاط می باشد مانند مچ دست و پشت گوش و قفسه سینه و گردن و داخل آرنجها.
۲- عطر را به صورت چند لایه استفاده کنید. تا ماندگاری آن افزایش یابد.
۳- پس از ۳,۴ ساعت معمولا باید مجددا به خودتان عطر بزنید.
۴- عطر را در هوا روبروی خود اسپری کرده و از آن عبور کنید با این کار عطر به طور یکنواخت روی بدن می نشیند.
۵- زمان متحان عطر هنگام خرید اجازه دهید حداقل عطر به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست شما باقی بماند و زمانی که بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمیخته می گردد ایجاد بوی متفاوتی خواهد کرد. با این کار انتخاب بهتری خواهید کرد. همچین بیش از ۳ عطر را همزمان امتحان نکنید چون بینی شکا دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت.

منبع: تبیان

 



:: برچسب‌ها: عطر ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 120
نویسنده : مدیر سایت

 با پشت سر گذاشتن آفتاب تابستانی و نزدیک شدن به فصل برگ ریزان و غروب دل‌انگیز پاییزی شاید حالتان سر جا نباشد و اضطراب یکی از حس‌های همیشگی‌تان شود؛کافی است با بوی خوش رایحه عطر و ادکلن حالتان را خوب کنید و انرژی روزهای تابستانی را از دست ندهید.


 برترین ها: با پشت سر گذاشتن آفتاب تابستانی و نزدیک شدن به فصل برگ ریزان و غروب دل‌انگیز پاییزی شاید حالتان سر جا نباشد و اضطراب یکی از حس‌های همیشگی‌تان شود؛کافی است با بوی خوش رایحه عطر و ادکلن حالتان را خوب کنید و انرژی روزهای تابستانی را از دست ندهید.

جدیدترین عطر های پاییزی


آرمانی کود اسپرت

اسپرت با بوی خاورمیانه

همراهی خوشبو برای مردان مدرن و خاص که بوی تلخ و خنک را می‌پسندند. این ادکلن، نمونه منحصربه‌فردی است که قدرت ماندگاری بین 5 تا 6 ساعت را دارد. با بو کردن رایحه‌اش احساس هیجان و تازگی در شما ایجاد می‌شود که این حس به دلیل اسانس شکوفه لیمو و شکوفه پرتقال است. نعناع هندی،عنبر و زنجبیل از ترکیبات دیگر این ادکلن هستند که می‌توانید در 3‌سایز 30، 50 و 75 میلی‌لیتر تهیه کنید.


جدیدترین عطر های پاییزی

جدیدترین عطر های پاییزی


افسانه مون بلان

با این رایحه لبخند بزنید

رایحه‌ای کلاسیک و گرم با ماندگاری بالا که در ترکیباتش مشک، وانیل، لیلیوم، شکوفه یاس، به همراه طعم آبدار گلابی و ترشی شکوفه پرتقال به‌کار رفته که درنهایت رایحه‌ای شیرین و دلنشین به مشام می‌رسد، به كار رفتن رایحه‌های مون بلان همیشه حرفی برای گفتن دارند. این بار هم رایحه این عطر برگ برنده مون بلان خواهد بود. با بو کردن رایحه این عطر ناخودآگاه لبخند به روی لب می‌نشیند و بوی دلنشینش احساس آرامش را به فرد انتقال می‌دهد.

جدیدترین عطر های پاییزی


نینا ریچی نینا

بوی خوش نعناع هندی

این عطر با بویی تازه و هیجان‌انگیز با دارا بودن عصاره لیمو ترش و سیب حس تازگی را به فرد القا می‌کند. در ساخت آن همچنین از گل صدتومانی، توت خاردار هندی، عطر بادام سوخته و وانیل استفاده شده است که در نهایت با چوب درخت سیب، سدر و مشک حس مطبوعی را منتقل می‌کند. ریچی ریچی دارای مخلوطی است که بهتر است برای مکان‌های رسمی‌تر استفاده شود.


جدیدترین عطر های پاییزی


کنزو فلاور تگ

بمب گلی

رایحه این عطر سرشار از عصاره شکوفه گل و میوه است؛ با بو کردن رایحه‌اش گویا در باغی پر از گل و میوه قدم گذاشته‌اید و ذهن‌تان از مشغولیت‌های روزمره رها می‌شود. رایحه این عطر در واقع، نمونه جوانانه‌تر عطر کنزو فلاور است. ردپای مویز سیاه،ترش و شیرینی ریواس، حس تازگی شکوفه پرتقال، گل صدتومانی، شکوفه گل یاسمن و سوسن سفید و شکوفه رز قرمز ترکیبات این معجون خوشبو هستند؛ فراموش نکنید رایحه‌های گلی معمولا ماندگاری بالاتری نسبت به رایحه‌های دیگر دارند. ماندگاری این عطر بین 7 تا 10 ساعت است که در 3 سایز 30،50 و 100 میلی‌لیتر در ویترین عطرفروشی‌ها موجود است.


جدیدترین عطر های پاییزی


سینیور، سالواتوره فرگامو

لطیف و مدرن

رایحه بسیار شیرین این عطر که در گروه بویایی میوه – گل قرار دارد بسیار لطیف بوده که برگرفته از عصاره گل‌های یاس، رزصورتی، سوسن صورتی، مشک و نعناع هندی است. اندازه 50 میلی‌لیتر این عطر در ویترین عطرفروشی‌ها با طراحی خلاقانه و مدرن که روی شیشه زیبای این عطر بیشتر خودنمایی می‌کند، چشمک می‌زند.


جدیدترین عطر های پاییزی


آزارو جولی رز

آیا تا به حال شده وارد مکانی شوید و عطر دلنشینی تمام فضای آن را پر کرده باشد و ناخودآگاه با خودتان بگویید عجب بوی محشری است! رایحه این عطر حس شادی از زندگی و حس خوش مونث بودن را انتقال می‌دهد؛ رایحه‌ای که برای خانم‌های حساس پیشنهاد مناسبی است. شکوفه گل رز، یاسمن صورتی، شکوفه لیمو، شکوفه سیب قرمز، مویز سیاه و سدر از اسانس‌هایی است که در آن به کار رفته که این عطر فقط در اندازه 50 میلی‌لیتر در بازار موجود است.


جدیدترین عطر های پاییزی


شییربیوتی، کلوین کلاین

پرطرفدار و خاص

اگر تا به حال از نمونه عطرهای کالوین کلین استفاده کرده باشید، به بوی رایحه‌های خاص و ماندگار آن پی برده‌اید. کالوین کلین این نمونه را با طراحی ساده با بویی متعادل تولید کرده است. هلو، شاه‌توت، شکوفه نارنج، گل سوسن صورتی، گل صد تومانی، یاسمن، وانیل و چوب صندل در کنار هم رایحه‌ای دلنشین را به ارمغان آورده که حس اعتمادبه‌نفس را به فرد انتقال می‌دهد.

منبع: تبیان

 



:: برچسب‌ها: عطر , ادکلن ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 120
نویسنده : مدیر سایت

یکی از مهمترین مسائل و در واقع دغدغه ی اصلی برای خرید عطر تشخیص بین عطر ارجینال از تقلبی است که سوال همیشگی مشتریان و خریدان عطر می باشد. امروزه با توجه به صنعت بزرگ کپی برداری! مخصوصا در تولید عطر، تشخیص این عطرها بسیار دشوار بوده و حتی در مواردی با وجود هر دو محصول اصل و تقلبی در کنار هم تشخیص عطر ارجینال توسط فروشنده نیز مشکل بوده مگر اینکه باز شود. ما در این بخش تجربیات و واقعیاتی که می تواند به خریداران عطر و ادکلن به تشخیص این دو از هم بکند را ارائه می دهیم:
تفاوت بین عطر اصل با تقلبی:

یکی از مهمترین مسائل و در واقع دغدغه ی اصلی برای خرید یک عطر تشخیص بین عطر ارجینال از تقلبی است که سوال همیشگی مشتریان و خریدان عطر می باشد. امروزه با توجه به صنعت بزرگ کپی برداری! مخصوصا در تولید عطر، تشخیص این عطرها بسیار دشوار بوده و حتی در مواردی با وجود هر دو محصول اصل و تقلبی در کنار هم تشخیص عطر ارجینال توسط فروشنده نیز مشکل بوده مگر اینکه باز شود. ما در این بخش تجربیات و واقعیاتی که می تواند به خریداران عطر و ادکلن به تشخیص این دو از هم بکند را ارائه می دهیم:

1- بخش اول عطر پیش از باز شدن:

1-1 سلفون: اکثر عطرهای تقلبی دارای سلفون بی کیفیت و بسیار نازک بوده که بعضا پوشش سفت و کشیده ای ندارند و از چین و چروک روی سلفون آن قابل تشخیص هستند. این سلفونها در هنگام باز شدن از انتها و یا قسمت بالایی بدلیل نازکی و استاندارد نبودن پاره می شوند و بر عکس محصولات ارجینال براحتی از سلفون خارج نمی شوند.

1-2 رنگ جعبه: تشخیص رنگ جعبه( البته در بعضی از عطرها) فقط در صورتی امکان پذیر است که قبلا آن عطر را داشته و استفاده کرده اید و یا اینکه هر دو عطر اصل و تقلبی در کنار هم باشند تا فرق آن به چشم بیاید. اما بطور مثال رنگ جعبه کوکو مادمازل شانل کمی کرم بوده که در نمونه تقلبی آن رنگ جعبه کاملا سفید است و برعکس آن جیو جورجیو ارمنی مردانه اصل کاملا سفید بوده که در نمونه تقلبی کمی کرم رنگ دیده می شود.

1-3 فونت: نوشته های حک شده روی جعبه نیز مانند رنگ جعبه استثناعاتی دارد که شامل تمامی عطرها نمی شود و تشخیص آن همانطور که ذکر شد در صورت وجود هر دو محصول می باشد اما بطور مثال نام عطر آلور اسپرت شانل باید کاملا وسط قرار گرفته باشد و فاصله آن از دو طرف با لبه جعبه به یک اندازه باشد که در نمونه تقلبی آن بدینگونه نیست.

2- بخش دوم عطر پس از باز شدن:

2-1 درب عطر: یکی از ساده ترین راهها برای تشخیص عطر تقلبی درب شیشه یا بطری محصولات است. اکثر عطرهای ارجینال دارای درب سنگین و تقریبا آهن ربایی هستند که کاملا با خود شیشه چفت می شوند که در نمونه تقلبی درب آنها بسیار سبک و شل روی عطر قرار می گیرد.

2-2 کیفیت شیشه و بطری: عطرهای ارجینال معمولا از شیشه باکیفیت و شفافی برخوردار هستند که در نمونه تقلبی آن شیشه کدر و حتی کمی سبکتر به نظر می رسد.( در بعضی موارد بدلیل طراحی فوق العاده مشابه قابل استناد نمی باشد)

2-3 کد عطر: هر عطر دارای کد خاصی است که شامل عدد و حروف می باشد، بعنوان مثال ( B478) که این کد در قسمت انتهای شیشه عطر و قسمت انتهای جلد همان عطر درج شده که حتما باید یکسان باشند.

2-4 رایحه: آخرین مرحله تشخیص و شناسایی عطر ارجینال رایحه خود عطر هست که در صورت آشنایی خریدار با آن محصول شناسایی آن راحت بوده در غیر اینصورت می توان ذکر کرد که رایحه عطرهای تقلبی بنا به نداشتن کنترل کیفی و استاندارد رایحه ثابتی ندارند و ممکن است یک عطر بوی غلیظ و با ماندگاری بالایی داشته باشد و عطر دیگر با همان نام بوی خاصی نداشته باشد.

دقت بفرمایید که معمولا در رایحه عطرهای تقلبی یک نوع ماندگی و کهنگی خاصی وجود دارد که در عطرهای ارجینال عموما شما تازگی و کیفیت بالا و یک طراوت و شادابی احساس خواهید کرد.

منبع : تبیان



:: برچسب‌ها: خرید عطر ,
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
بازدید : 122
نویسنده : مدیر سایت

تنوع فصل های سال، یکی از زیباترین جلوه های طبیعت است، که بر وجود ما و سبک زندگیمان تاثیر بسزایی می گذارد. از گرمای تابستان و میوه های متنوع تابستانی، که آرامش و محبت را به ارمغان می آورند گرفته تا شروع سردی هوا و ریزش برگ ها در فصل پاییز و باد و برف زمستانی و شروع مجددی که در فصل بهار به ما هدیه می شود و همراه خود شکوفه ها، گل ها و باران های بهاری را می آورد، همه و همه زندگی ما را آنگونه که هست زیبا می کنند و نکاتی را همراهشان برای آموزش ما دارند.
 
عطر و ادکلن

درباره ی انتخاب عطر مناسب برای هر شخص، موضوعات خیلی زیاد و مهمی وجود دارد که هر کدام می تواند عاملی اساسی در رضایت شخصی و توجه و علاقه ی اطرافیان باشد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در مترو، یا محل کار یا دانشگاه، به محض وارد شدن شخصی از در، رایحه ای دلنشین به مشامتان رسیده که شما را مجذوب خود کرده و تا بعد از رفتنش  این حس خوب در وجود شما باقی مانده است.

همه ی ما افرادی را می شناسیم که تمام طول عمرشان از یک عطر استفاده می کنند و همیشه بوی یکسانی می دهند. این کار اگر چه ممکن است جذاب به نظر برسد. و اثر زیادی هم در بالا رفتن کاریزمای شخصیتی این افراد داشته باشد. اما نکاتی هست که باید به آن توجه کرد.

اولا همانطور که ما یک لباس را در همه ی مواقع سال نمی پوشیم، نیاز است با توجه به شرایط مختلف از رایحه های مختلفی استفاده کنیم. مثلا زدن عطری با پخش بوی خیلی خیلی بالا و رایحه ی گرم و تند در تابستان می تواند برای اطرافیان آزار دهنده باشد.
ثانیا انتخاب بوی خوب صرفا راجع به لوکس بودن یا استفاده ازعطری گران یا پرطرفدار نیست. بلکه انتخاب صحیح عطر، گزینشی بر اساس فاکتور های شخصیتی و شرایط محیطی است که بتواند در اعتماد به نفس، خاص بودن و ابراز وجود صحیح بویایی به شما کمک کند.

شما برای انتخاب عطر با توجه به فصل باید چند نکته ی کلی را مد نظر داشته باشید:
دمای هوا و میزان پوشش شما در آن فصل:
باید بدانید که گرمای هوا سبب می شود، مولکول های عطر بیشتر و زودتر پراکنده شوند. بعلاوه پوشش بیشتر پوست با لباس باعث می شود، پخش بوی عطر کمتر شود.
نکته ی دیگر حائز اهمیت، این است که در فصل های گرم، استفاده از عطر های با طبع خنک و دریایی (aquatic) باعث آرامش و خنک شدن می شوند و به همین ترتیب مصرف عطر های گرم در فصل های سرد باعث انرژی و انگیزه بیشتر و بالا رفتن دمای بدن می گردد.

رطوبت هوا در هر فصل:
هوا در فصل های تابستان و پاییز عموما با خشکی بیشتری همراه است و بر عکس فصول زمستان و بهار فصل های بارانی و مرطوب به حساب می آیند. رطوبت هوا باعث پخش بوی کمتر عطر و ملایم تر شدن بوی آن و در عوض ماندگاری بهتر عطر می شود. همانطور که در شهر های شرجی کشورمان، این موضوع را مشاهده می کنیم.

مواد و نت های موجود در عطر:
هماهنگی نت های موجود در عطر با فصل هم یکی دیگر از نکات مهم استفاده از ادکلن ها است. برای مثال در بهار که بیشتر فصل گل ها و شکوفه هاست، عطر های گلدار خوشبو تر به مشام می رسند. و در عوض در تابستان عطر های میوه ای و مرکباتی لذت بیشتری به شامه می دهند.

آلودگی هوا در شهر های صنعتی:
یکی دیگر از دغدغه های افرادی که در شهر های صنعتی، زندگی می کنند، این است که آلودگی هوا، باعث می شود رایحه ی عطر با مواد شیمیایی موجود در هوا ترکیب شده و بوی آن کمتر و متفاوت به مشام برسد. می دانیم که آلودگی هوا در فصل های سرد، به خاطر پدیده ی وارونگی (inversion) بیشتر است.

بیشتر بخوانید:
چگونه به خود عطر و ادکلن بزنیم؟
15 نکته برای استفاده از عطر

عطرهای بهارانه
بهار فصل نو شدن طبیعت است. انسان هم ناخودآگاه در این فصل حس نو شدن و تازگی دارد و این طراوت می تواند با استفاده از یک عطر مناسب دوچندان شود. شما می توانید در این فصل با استفاده از عطری که گلدار یا میوه ای باشد و رایحه ای آروماتیک و سبز داشته باشد، چه هنگام قدم زدن در پارک زیر باران بهاری و چه در هنگام دید و بازدید های عید، توجه اطرافیان را به خود جلب کنید.

طبع فصل: معتدل و تر
طبع رایحه ی عطر مورد انتخاب: خنک و تند یا شیرین و ملایم
رایحه های موجود در طبیعت: عطر گل ها و شکوفه های بهاری
گروه های بویایی مورد استفاده برای عطر: رایحه های گلدار، آروماتیک و معطر، سبز، میوه ای، خنک
مواد اولیه و نت های مورد نیاز در عطر بهاری: نعناع، ریحان، شکوفه نارنج و پرتقال، زنبق وحشی، گل بنفشه و..

عطرهای تابستانه
همه ی ما تابستان را با گرمای شدید هوا، تشنگی و استراحت در زیر کولر به یاد می آوریم. و همینطور تعطیلی دانشگاه و مدارس و کم شدن کار ها. ضمنا تابستان فصل رسیدن میوه های رنگارنگ و آبدار نیز هست. در این فصل استفاده از عطری خنک و میوه ای، به دوچندان شدن حس راحتی و رهایی کمک می کند و باعث می شود، اطرافیان از شما بپرسند: "اسم عطری که استفاده می کنی چیه؟ چقدر بوی خوبی داره!" جملاتی که شنیدن آن ها واقعا لذت بخش است.

طبع فصل: گرم و خشک
طبع رایحه ی عطر مورد انتخاب: خنک، ملایم، ترش
رایحه های موجود در طبیعت: عطر میوه های رسیده، رایحه های دریایی، رایحه های سبز
تعدد استفاده: به خاطر گرمای هوا و خنک بودن عطر باید چند بار در طول روز تجدید اسپری کنید.
گروه های بویایی مورد استفاده برای عطر: رایحه های مرکباتی، دریایی و میوه ای، خنک و ملایم
مواد اولیه و نت های مورد نیاز در عطر تابستانی: ترنج، رز، پرتغال، گل ابریشم، یاسمن، شکوفه پرتقال و...

چرا بعضی از بوها نسبت به بقیه ماندگاری بیشتری دارند؟
اشخاصی که پوستی چرب دارند معمولا بوی عطرشان نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، ماندگاری بیشتری دارد. زیرا پوست چرب به طور طبیعی مرطوب است و رطوبت باعث نگهداری و ماندگاری بوی عطر می شود.

عطر و ادکلن
چه کنیم تا بوی عطرمان بیشتر بماند؟
ماندگاری بوی عطر بسته به خشک یا چرب بودن پوست در افراد مختلف متفاوت است. در صورت امکان در طول روز، عطر خود را تجدید کنید.

متخصصین تولید محصولات بهداشتی توصیه می کنند که عطر را به پشت گوش ها و گردن خود بزنید و مقدار کمی را هم بر روی پوست بدنتان استفاده کنید. با این کار بوی عطر شما پخش می شود و سریع از بین نمی رود. یک اسپری کوچک روی موها باعث می شود بوی عطر شما در تمام روز باقی بماند.

منابع: تبیان



:: برچسب‌ها: عطر ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مهر 1400
بازدید : 125
نویسنده : مدیر سایت

برند مارک جوزف عطر مارک جوزف ماین پورهوم را به بازار عطر و ادکلن جهانی معرفی و عرضه کرد. ادکلن های برند مارک جوزف همواره جزء محبوب ترین و پرفروشترین عطرهای عطر فروشی های سراسر جهان بوده است.
مارک جوزف در فرانسه ثبت شده است و عطرهای آن با نام این کشور عرضه می شود. اگر از طرفداران عطرهای ساخت فرانسه هستید، مارک جوزف ماین پورهوم می تواند پیشنهاد خوبی برای خرید عطر شما باشد. در Mine Pour Homme از اسانس هایی استفاده شده است که رایحه نهایی عطر را در گروه بویایی چوبی ادویه ای قرار داده است. طبیعت عطر مارک جوزف ماین پورهوم خنک است. عطرسازان مطرحی در ساخت رایحه بینظیر این عطر سهیم هستند.
برای ساخت رایحه نت اولیه عطر از اسانس های پرتقال، لیمو ترش، گریپ فروت ، جوز ، استفاده شده است. روایح خیلی زود شامه را پر می کنند و سریع از بین می روند. نت میانی عطر شامل روایح ترکیبات سبز ، خس خس ، زنجبیل ، فلفل صورتی ، هستند. رایحه هایی که دیرتر از بین می روند. مشک ، نعناع هندی ، چوب صندل سفید از روایح نت پایانی عطر هستند. این روایح از پخش بوی خوبی برخوردارند و به خوبی در فضا پخش می شوند. برای خرید ادکلن مردانه مارک جوزف ماین پورهوم به فروشگاه عطر مراجعه کنید و تنوع فوق العادی ای از عطر و ادکلن های زنانه و مردانه از برندهای متفاوت را مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم، بر روی مارک جوزف ماین پورهوم کلیک کنید، مشخصات کامل محصول به همراه نظرات کاربران در مورد این عطر را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: مارک جوزف , عطر , خرید ادکلن مردانه , فروشگاه عطر ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مهر 1400
بازدید : 120
نویسنده : مدیر سایت

 آشنایی با عطر زنانه در بهار

این عطرها که ترکیباتی از گل ها و میوه هایی از لیمو گرفته تا انجیر دارند برای بهار امسال انتخاب هایی بسیار مناسب خواهند بود. حالا که چیزی به عید و بهار نمانده بد نیست نگاهی به این جدیدترین عطرهای بهاری داشته باشید.

1. اگر لیمو دوست دارید
عطر « Eau de Gaga» که دومین عطر «لیدی گاگا»، خواننده معروف، است، هرچند شما را تبدیل به این غول دنیای موسیقی نمی کند اما خیلی زود به انتخاب ثابت شما برای مهمانی های شب خواهد شد. با ترکیب فرحبخش لیمو، ویولت سفید و چرم، این عطر بوی بسیار خوبی دارد.

آشنایی با عطر زنانه برای بهار امسال,عطر زنانه در بهار 95

2. اگر نارنگی دوست دارید
سومین عطر «فرگی» به نام « Outspoken Fresh» با ترکیبی از مرکبات شامل پرتقال خونی، نارنگی و گریپ فروت بویی سرشار از طراوت و تازگی دارد. این عطر شور جوانی را در شما زنده می کند و حال و هوای آهنگ های فرگی را به یادتان می آورد.

3. اگر گل یخ را دوست دارید
تصور این که برند «کیت اسپید» عطر « Walk on Air» که ترکیبی خوشایند از گل یخ، ترنج و مگنولیا است را با الهام از نیویورک ساخته باشد سخت است، زیرا نیویورک کثیف و پر از دود و دم، ولی این عطر سرشار از بوی گل ها است و بوی آن این احساس را به ما می دهد که انگار یک دسته گل در یک شیشه عطر جا شده است.

4. اگر بنفشه دوست دارید
گول اسم و ظاهر عطر «Sorbet» از «مارک جیکوبز» را نخورید. بوی این عطر پس از این که نت های اولیه که شامل گلابی و میوه گل ساعتی می پرند و بوی یاسمین و بنفشه روی پوست باقی می ماند بیشتر گرم است تا این که شیرین باشد. اگر ظاهر و قیافه عطرتان ببرایتان اهمیت دارد این عطر را از دست ندهید.

5. اگر هلو دوست دارید
عطر هلویی که از عطر « Emozione» به مشام می رسد اصلا بوی هلوی معمولی نیست، شما با یک عطر سوپرلوکس هلویی که همراه با ترکیبی از زنبق، گل صد تومانی و پچولی ساخته شده است روبرو هستید. این عطر «سالواتوره فراگامو» با این ترکیب پیچیده در یک بطری که با چرم صورتی کمرنگ پوشیده شده قرار گرفته است.
 
6. اگر گلابی دوست دارید
شما از آن دسته افرادی هستید که از زمستان خوششان نمی آید؟ پس عطر « Bella Vince Camuto» را از دست ندهید. این عطر با ترکیب گلابی، گل توت فرنگی و شکوفه زردآلو حس و حال فصل بهار را در شما زنده می کند. با زدن این عطر شیرین و میوه ای مورد تعریف و تمجید همه قرار خواهید گرفت.

7. اگر لیمو دوست دارید
برند پرطرفدار «بربری» عطر « Brit Rhythm Floral» را با الهام از «سوکی واترهوس»، مدل و هنرپیشه انگلیسی و سفیر تازه این برند، ساخته است. با ترکیبی از مرکبات و مشک این عطر هم  برای استفاده در طول روز و هم در شب مناسب است، فقط اگر در اندازه های کوچکتر هم ساخته شود که اندازه آن برای داخل کیف مناسب شود عالی خواهد بود.

8. اگر انجیر دوست دارید
اگر بوی گل ها را دوست ندارید عطر « Moroccan Fig» از  « Malin + Goetz» می تواند عطر مناسبی برای شما باشد. با ترکیبی از فلفل سبز، چوب سدر، نارگیل و مشک، این عطر تا حدودی شیرین و تند است و هم برای خانم ها و هم آقایان خوشایند است.

9. اگر رز را دوست دارید
رز دوست های عزیز، این عطر مخصوص شما است. با لیستی از ترکیبات شگفت آور که شامل  روغن رز بلغاری می شود،عطر « Aerin Rose de Grasse » با بطری شیک و زنانه ای که دارد و درب طلایی رنگ آن دل هر خانمی را می برد.

10. اگر سرخالو دوست دارید
این عطر با الهام از علاقه ای که «اسکار دو لا رنتا» به باغبانی دارد درست شده است. وجود نت هایی از سرخالو، انبه، پیچک و مشک « Oscar Flor» را تبدیل به عطری گلی- میوه ای کرده است. این عطر اصالتی به اندازه لباس های طراحی شده توسط این طراح فقید دارد.

منبع: بیتوته



:: برچسب‌ها: عطر زنانه ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مهر 1400
بازدید : 122
نویسنده : مدیر سایت

 آشنایی با عطر زنانه در بهار

این عطرها که ترکیباتی از گل ها و میوه هایی از لیمو گرفته تا انجیر دارند برای بهار امسال انتخاب هایی بسیار مناسب خواهند بود. حالا که چیزی به عید و بهار نمانده بد نیست نگاهی به این جدیدترین عطرهای بهاری داشته باشید.

1. اگر لیمو دوست دارید
عطر « Eau de Gaga» که دومین عطر «لیدی گاگا»، خواننده معروف، است، هرچند شما را تبدیل به این غول دنیای موسیقی نمی کند اما خیلی زود به انتخاب ثابت شما برای مهمانی های شب خواهد شد. با ترکیب فرحبخش لیمو، ویولت سفید و چرم، این عطر بوی بسیار خوبی دارد.

آشنایی با عطر زنانه برای بهار امسال,عطر زنانه در بهار 95

2. اگر نارنگی دوست دارید
سومین عطر «فرگی» به نام « Outspoken Fresh» با ترکیبی از مرکبات شامل پرتقال خونی، نارنگی و گریپ فروت بویی سرشار از طراوت و تازگی دارد. این عطر شور جوانی را در شما زنده می کند و حال و هوای آهنگ های فرگی را به یادتان می آورد.

آشنایی با عطر زنانه برای بهار امسال,عطر زنانه در بهار 95

3. اگر گل یخ را دوست دارید
تصور این که برند «کیت اسپید» عطر « Walk on Air» که ترکیبی خوشایند از گل یخ، ترنج و مگنولیا است را با الهام از نیویورک ساخته باشد سخت است، زیرا نیویورک کثیف و پر از دود و دم، ولی این عطر سرشار از بوی گل ها است و بوی آن این احساس را به ما می دهد که انگار یک دسته گل در یک شیشه عطر جا شده است.

آشنایی با عطر زنانه برای بهار امسال,عطر زنانه در بهار 95

4. اگر بنفشه دوست دارید
گول اسم و ظاهر عطر «Sorbet» از «مارک جیکوبز» را نخورید. بوی این عطر پس از این که نت های اولیه که شامل گلابی و میوه گل ساعتی می پرند و بوی یاسمین و بنفشه روی پوست باقی می ماند بیشتر گرم است تا این که شیرین باشد. اگر ظاهر و قیافه عطرتان ببرایتان اهمیت دارد این عطر را از دست ندهید.

آشنایی با عطر زنانه برای بهار امسال,عطر زنانه در بهار 95

5. اگر هلو دوست دارید
عطر هلویی که از عطر « Emozione» به مشام می رسد اصلا بوی هلوی معمولی نیست، شما با یک عطر سوپرلوکس هلویی که همراه با ترکیبی از زنبق، گل صد تومانی و پچولی ساخته شده است روبرو هستید. این عطر «سالواتوره فراگامو» با این ترکیب پیچیده در یک بطری که با چرم صورتی کمرنگ پوشیده شده قرار گرفته است.

 
آشنایی با عطر زنانه برای بهار امسال,عطر زنانه در بهار 95

6. اگر گلابی دوست دارید
شما از آن دسته افرادی هستید که از زمستان خوششان نمی آید؟ پس عطر « Bella Vince Camuto» را از دست ندهید. این عطر با ترکیب گلابی، گل توت فرنگی و شکوفه زردآلو حس و حال فصل بهار را در شما زنده می کند. با زدن این عطر شیرین و میوه ای مورد تعریف و تمجید همه قرار خواهید گرفت.

7. اگر لیمو دوست دارید
برند پرطرفدار «بربری» عطر « Brit Rhythm Floral» را با الهام از «سوکی واترهوس»، مدل و هنرپیشه انگلیسی و سفیر تازه این برند، ساخته است. با ترکیبی از مرکبات و مشک این عطر هم  برای استفاده در طول روز و هم در شب مناسب است، فقط اگر در اندازه های کوچکتر هم ساخته شود که اندازه آن برای داخل کیف مناسب شود عالی خواهد بود.

8. اگر انجیر دوست دارید
اگر بوی گل ها را دوست ندارید عطر « Moroccan Fig» از  « Malin + Goetz» می تواند عطر مناسبی برای شما باشد. با ترکیبی از فلفل سبز، چوب سدر، نارگیل و مشک، این عطر تا حدودی شیرین و تند است و هم برای خانم ها و هم آقایان خوشایند است.

9. اگر رز را دوست دارید
رز دوست های عزیز، این عطر مخصوص شما است. با لیستی از ترکیبات شگفت آور که شامل  روغن رز بلغاری می شود،عطر « Aerin Rose de Grasse » با بطری شیک و زنانه ای که دارد و درب طلایی رنگ آن دل هر خانمی را می برد.

آشنایی با عطر زنانه برای بهار امسال,عطر زنانه در بهار 95

10. اگر سرخالو دوست دارید
این عطر با الهام از علاقه ای که «اسکار دو لا رنتا» به باغبانی دارد درست شده است. وجود نت هایی از سرخالو، انبه، پیچک و مشک « Oscar Flor» را تبدیل به عطری گلی- میوه ای کرده است. این عطر اصالتی به اندازه لباس های طراحی شده توسط این طراح فقید دارد.

 

منبع: بیتوته

 



:: برچسب‌ها: عطر زنانه ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مهر 1400
بازدید : 123
نویسنده : مدیر سایت

 راه های شناسایی عطرهای تقلبی

این روزها در بازار عطر آنقدر كالای تقلبی وجود دارد كه گاهی آنقدر كه پول می‌دهی عطر نمی‌خری! البته با این قیمت‌های نجومی عطرها، حق دارید كه انتظار كالای اصل و با كیفیت مطلوب داشته باشید و با وسواس خرید كنید ولی آیا تشخیص عطرهای اصل و تقلبی به همین سادگی‌هاست؟ مسعود تهرانی دبیر روابط‌عمومی انجمن صنفی آرایشی، بهداشتی و عطریات با تجربه‌ چندین‌ ساله‌‌اش به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

همیشه پای چین در میان است

معمولا كالاهایی كه مشابه اصل است از چین می‌آید. البته عطرهای غیر اصل كه از چین می‌آید در خود چین هم تقلبی محسوب می‌شود؛ یعنی عطری كه با نام یك برند معروف در چین تولید شده باشد اینطور نیست كه تحت لیسانس كمپانی اصلی باشد و به سفارش آنها و با درجه‌بندی متوسط تولید شود. باید بگوییم عطرهای چینی هیچ ارتباطی با كمپانی‌های اصلی و مطرح عطرسازی ندارند و صرفا كالاهای تقلبی هستند. برندهای پوشاك چنین قوانینی دارند و مثلا اگر در ویتنام تولید شود روی كالا می‌زند لیسانس آن از نایك است ولی كمپانی‌های عطر و آرایشی این كار را نمی‌كنند. برای مثال كمپانی هرمس كه خیلی معروف است تمام كالاهایش را تك‌تك بیمه می‌كند و هر جای دنیا كه آن را بخرید گارانتی دارد.

عطر هم بازیافتی دارد

بحث اورجینال و تقلبی بودن را همیشه داشته‌ایم ولی حدود سال‌های 90 تا 94 میلادی تكنولوژی وارد مراحل تازه‌ای شد و انواع محصولات تقلبی، مشابه و حتی بازیافتی به بازار راه پیدا كرد. تا چند سال پیش گاهی مردم از كنار خیابان عطرهای بازیافتی می‌خریدند و خودشان نمی‌دانستند. بازیافتی برای عطرها كلمه غریبی است ولی واقعیت دارد. شیشه عطرهایی كه تمام می‌شد و مردم به سطل آشغال می‌انداختند گاهی دوباره سر از چرخه مصرف درمی‌آورد؛ یعنی افراد سودجویی بودند كه شیشه‌های خالی را از زباله‌جمع‌كن‌ها می‌خریدند. هر شیشه هم بسته به اینكه چقدر سالم و تمیز باشد یا چه برندی باشد قیمتش فرق می‌كرد. شیشه‌ها دوباره پر می‌شد و با قیمت ارزان‌تر كنار خیابان به فروش می‌رسید. خوشبختانه با نظارت‌هایی كه صورت گرفته این تقلب تا حد زیادی جمع شده است.

خطر در كمین برندها

بعضی عطرهای تقلبی ظاهر مشابه اصل دارند و كاملا شبیه‌ اصل هستند. باید حواسمان باشد كه مارك‌های معروف بیشتر از مارك‌های گمنام احتمال دارد انواع مشابه و تقلبی داشته باشند. این شباهت گاهی آنقدر زیاد است كه حتی فروشنده غیرحرفه‌ای هم نمی‌تواند تشخیص بدهد. دلیلی ندارد مارك‌های گمنام را كسی به صورت تقلبی تولید انبوه كند چون كسی آنها را نمی‌شناسد اما مارك‌های معروف چون طرفدار بیشتری دارند بیشتر در معرض سوءاستفاده هستند.

تنها راه تشخیص

گاهی ممكن است یك عطر تقلبی مشابه اصل را با قیمت مناسب به شما عرضه كنند و ادعا شود كه همان عطر اصلی است. مثلا طرف می‌گوید این را خودم وارد كرده‌ام و با قیمت مناسب‌تر می‌دهم ولی یادتان باشد نمی‌شود چك پول 50 تومانی را 25 تومان خرید. شما یك محصول دربسته می‌خرید و داخل آن را نمی‌بینید. تستر هم هست ولی گاهی ممكن است تستر اصل را به شما نشان بدهند و كالایی كه می‌خرید تقلبی باشد. در كل بهترین روش برای تشخیص عطر تقلبی و اصل این است كه از كنار خیابان یا فروشگاه‌هایی كه نمی‌شناسید خرید نكنید. وقتی شما فروشگاه را بشناسید با خیال راحت خرید می‌كنید و نیاز به تشخیص نیست. به این اعتماد نكنید كه از كیش می‌خرید یا در یك پاساژ بزرگ خرید می‌كنید. باید مغازه را بشناسید و مطمئن باشید فروشگاه معتبری است. نمی‌توانیم بگوییم از كجا می‌توانید بفهمید عطری كه می‌خرید اصل است ولی می‌گوییم از كجا می‌توانید بخرید؛ فروشگاه‌های معتبر و قدیمی كه سال‌ها در این كار بوده‌اند.

تشخیص کپی از اصل ساده نیست

بعضی‌ها می‌گویند از غلظت، بو، رنگ ماده و تكان دادن شیشه می‌شود اصل و تقلبی بودن عطر را تشخیص داد یا باید نگاه كنید كه عدد floz كه روی شیشه درج شده چند است. این باورها درست نیست و نمی‌شود به آنها استناد كرد. غلظت‌ عطرهای مختلف با هم تفاوت دارد. عطرها برای موقعیت‌های مختلف ساخته می‌شوند و موارد مصرف خاص دارند. همه عطرها ماندگاری، پخش بو و ویژگی‌های یكسان ندارند كه بتوان به آن استناد كرد یا نسخه كلی برای عطرهای اصل و تقلبی پیچید بلکه تشخیص آن تجربه می‌خواهد. البته منظور ما كپی‌های درجه 4 و 5 نیست كه با مقایسه ظاهر هم قابل تشخیص است ولی كپی درجه یك و دو برای هر كسی قابل تشخیص نیست. شناسنامه یا كدی كه قابل چك كردن در سایت باشد هم در مورد عطرها مثل برندهای پوشاك وجود ندارد. عطرها شناسه رهگیری دارند ولی آیا همه دسترسی به اینترنت دارند؟ علاوه بر این شناسه رهگیری برای مصرف‌كننده نیست. شركت‌های آرایشی و بهداشتی و عطریات چنین امكانی را برای مصرف‌كننده‌ها نگذاشته‌اند، پس نباید محصولات مختلف را مقایسه كنید.

مراقب عطرهایتان باشید

عطرها را نباید در شرایط دمایی خیلی گرم، خیلی سرد یا در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهیم. كنار شوفاژ، داخل یخچال یا تابستان‌ها داخل اتومبیل جای مناسب برای نگهداری عطر نیست. عطرهای خوب و با كیفیت از زمانی كه درشان را باز می‌كنید بین 3 تا 10 سال كارآمد هستند. بعضی شركت‌ها می‌گویند خروج محصول از شیشه هوا را وارد آن می‌كند و در درازمدت كیفیت عطر را كاهش می‌دهد ولی نمی‌شود به طور دقیق گفت هر محصول چقدر دوام دارد ولی حداقل می‌شود پیش‌بینی كرد كه 3 سال بوی آن تغییر نمی‌كند. وقتی عطری شروع به فساد می‌كند بوی ترش، تند و سركه‌ای از آن استشمام می‌شود. اگر شیشه روشن باشد حتی تغییر رنگ را هم می‌بینید. در مورد این موضوع در استفاده اول با اولین فشار اسپری عطر خارج شود بستگی به نوع عطر و شكل اسپری كردن دارد. سیستم فنی هر پمپ برای عطرهای مختلف فرق دارد. آنچه مسلم است اینكه در اولین فشار اسپری عطر خارج نمی‌شود ولی در بعضی عطرها باید در استفاده اول 2 تا 3 بار هم پمپ را فشار دهید تا عطر خارج شود. شكل افشره كردن (اسپری) هم كه مستقیم، مخروطی یا نورافكنی باشد بستگی به طراحی پمپ در هر كمپانی دارد.


ادوپرفیوم یا ادوتوالت؟

یك سؤال متداول وجود دارد و آن هم تفاوت ادوپرفیوم و ادوتوالت است و البته یك باور غلط كه می‌گویند ادوپرفیوم بهتر است. این اصطلاحات به درصد مواد تشكیل‌دهنده مربوط می‌شود و یك محصول ممكن است به صورت ادوتوالت برای بهار تولید شود و ادوپرفیوم آن برای پاییز به بازار بیاید؛ یعنی یك محصول با چند مدل روانه بازار می‌شود و هر كدام كاربرد خودش را دارد. پرفیوم در كل غلیظ‌تر و سنگین‌تر از ادوپرفیوم است ولی دلیل نمی شود همیشه دنبال آن باشیم. بعد از ادوپرفیوم ادوتوالت است و بعد از آن هم ادوفرش و دئودورانت یا اسپلش كه رقیق‌تر می‌شوند و هر كدام كاربرد خاص دارند. بوی تند و غلیظ مناسب تابستان نیست و هر رایحه‌ای برای مكان و زمان خاصی طراحی شده است. مثل لباس‌های مختلف كه كاربرد متفاوت دارند. همان‌طور كه شما همه جا با كفش پاشنه بلند نمی‌روید همه جا هم نمی‌توانید پرفیوم استفاده كنید. ادكلن هم كه كلا یك اصطلاح غلط است و در واقع نام یك برند قدیمی بوده كه 200 سال پیش رایج شده است. یك نكته دیگر درباره خرید عطر این است كه نباید بیش از 3 عطر را در یك زمان بو كنیم. بو كردن قهوه هم فقط برای تفكیك 3 بو كمك می‌كند نه 300 بوی مختلف. در واقع قهوه پرزهای بینی را كمی ترمیم می‌كند. بو كردن لاك و استون هم بین عطرها درست نیست و باید از همان قهوه استفاده شود. پیشنهاد می‌كنم دوتا عطر كه از نظر خودتان خوب است روی دست امتحان كنید و بعد از 2 تا 3 ساعت بو كنید تا مطمئن شوید خوب است یا نه. كاغذهای تستر هم فقط رایحه اولیه را به شما نشان می‌دهند.

 

منبع: بیتوته

 



:: برچسب‌ها: عطر ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مهر 1400
بازدید : 118
نویسنده : مدیر سایت

 عطرهای سال ۲۰۱۳ را بشناسید

عطرهای سال ۲۰۱۳ , آشنایی با عطرهای سال ۲۰۱۳
امروزه بسیاری از افراد بخشی از در آمد ماهانه یا سالیانه خود را به خرید لباس و لوازم بهداشتی اختصاص می دهند؛ خرید عطر و ادکلن هم از این قاعده مستثنا نیست و انتخاب رایحه ای متناسب با فصل و سلیقه افراد هم دغدغه ای است که شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما برای رسیدن به هر آنچه که با سلیقه و هزینه فرد هماهنگی داشته باشد کمی کارتان پیچیده تر می شود. در این شماره سعی کردیم رایحه های جدیدی که قرار است برای سال ۲۰۱۳ ویترین عطرفروشی ها را از آن خود کنند به شما معرفی کنیم تا با آنها آشنا شوید.

● بوی خوش تمشک و هلو
Gucci Guilty Black pour femme Gucci for women

رایحه ای خوشبو و اغواکننده و جسور که برگرفته از میوه های تمشک و هلو، فلفل صورتی و یاس بنفش است که ردپای نعناع هندی و کهربا، رایحه این عطر را جزء دسته بوهای گرم و دلنشین قرار می دهد. این عطر یکی از جدیدترین رایحه های سال ۲۰۱۳ است با بویی شبیه رایحه گوچی گیلتی نمونه قدیمی ترش. اما چیزی که بیشتر در این رایحه احساس می شود جسارت و هیجانی است که به فرد منتقل می شود. گوچی با رایحه گیلتی بلک پور می تواند قدرتمندانه گوی سبقت را از دیگر رقبایش برباید.

● گلی برای خانم های جوان
See bye chole

عطری متفاوت و جدید که برای خانم های جوان پیشنهاد مناسبی است که chole این رایحه را در بهار ۲۰۱۳ ارائه خواهد داد. رایحه ای گلی با ترکیبی از گریپ فروت، رز ،شکوفه پرتقال و وانیل که طراحی شیشه شبیه آن به قفس پرنده ای است که در انتظار آزاد شدن است.

● یادآور شرق
One Desire – Dolce &Gabbana

دولچه گابانا جدیدترین شاهکار رایحه های عطری اش را به خانم ها اختصاص می دهد تا تحولی شگرف و چشمگیر در میان رایحه های زنانه ایجاد کند و حس برتری اش را نسبت به رایحه های دیگر به رخ بکشد؛ اگر از دوستداران رایحه هایش باشید قطعا می دانید که دولچه گابانا همیشه رایحه هایی است که طرفداران وفاداری دارد و طراحانش حرفی برای گفتن دارند؛ شرقی و ترکیب ظریف ترنج، ماندارین نارنجی، زنبق زرد، چوب صندل، وانیل، دارچین، کارامل و مشک سفید این عطر را به رایحه ای خاص برای خانم ها تبدیل می کند که در بهار ۲۰۱۳ در ۳ سایز ۳۰،۵۰ و ۷۰ میل ارائه خواهد شد.

● خستگی را پاک کنید
Elle Marchesa iris bag

رایحه ای الهام گرفته از بوی گل های زنبق، یاس بنفش، فریزیا که در سپتامبر ۲۰۱۲ با بسته بندی با عظمت و پرزرق وبرق عرضه شد که طراحی اش شبیه کیفی دستی از جنس کریستال است که خود مهر تایید متفاوت بودنش است. ظرافت ماهرانه طراح در ترکیب درون مایه های این عطر توانسته رایحه متفاوت این عطر را به عنوان یک رفع کننده خستگی در میان رایحه های دیگر برجسته تر کند.

● همراهی مرکبات و چوب
Lamour Lalique

اگر از آن دسته بانوانی هستید که به رایحه های چوبی علاقه مندید، رایحه این عطر که آمیخته ای بین مرکبات و چوب های معطر است، می تواند انتخاب منحصربه فردی برایتان باشد. همچنین ردپای شکوفه ترنج، گل رز، یاسمن، چوب سرو و صندل بویی ترش متمایل به رایحه ای چوبی دارد که از جدیدترین های سال ۲۰۱۳ خواهد بود.

● شعری کلاسیک
Libellule crystal

رایحه ای شاعرانه و کلاسیک که در طراحی بطری اش از سنجاقکی الهام گرفته شده که برای استراحت به یک مکان کریستالی پا گذاشته است؛ سنجاقک نماد حشره ای است باشکوه و جلال و سبک وزن با ظاهری شکننده و ظریف که در این عطر به عنوان درپوش استفاده شده است. دسته گلی مجلل از گل های رز، یاس سفید، یاسمن، گل شب بو و یادداشت هایی از شاه توت و گلابی وحشی در کنار بوی شیرین وانیل و مشک سفید و چوب صندل رایحه کلاسیک و شاعرانه ای است که موردپسند مشکل پسندان قرار خواهد گرفت.


● سفر به دنیای دیگر
Gucci Guilty Black pour home for men

رایحه ای برگرفته از مرکبات و چوب که احساس تازه بودن را به آقایان خوش پوش منتقل می کند. عطر و بویش بدون اغراق حواس تان را از دلمشغولی های روزانه دور می کند و نیروی به کار رفته اسانس اسطوخودوس اعتمادبه نفس جوانی را در ذهن تداعی خواهد کرد. یکی از مشخصه های برجسته این عطر مردانه آمیخته شدن نعناع هندی با چوب سدر است که آن را به عطری پرشورتر و پرانرژی تری نسبت به رایحه گوچی گیلتی قدیمی ترش تبدیل کرده است که در اوایل سال ۲۰۱۳ در ۲ سایز ۵۰ و ۹۰ میل عرضه خواهد شد.

منبع : بیتوته



:: برچسب‌ها: عطر ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مهر 1400
بازدید : 144
نویسنده : مدیر سایت

چگونه هدیه ای مناسب برای آقایان تهیه کنیم؟

هدیه ای مناسب برای آقایان

هر چند هیچ هدیه مناسبی وجود ندارد که به وسیله آن بتوان تمام آقایون را راضی نگه داشت، امااین ۶ نکته شما را با ذهنیت خرید هدیه آشنا می کند و به شما کمک می کند هدیه ای را برایشان انتخاب کنید که از ته دل آنرا دوست بدارند.

 معمولاً خریـدن کادو برای آقـایـون کــار ساده ای نیست؛ اما باید به این فکر باشیم که معمای "چه چـیز می تـوانـم بـه او هـدیـه بـدهـم کـه دوسـت داشته باشد؟ " را به هر نحوی که شده حل نماییم.

اگر همسری دارید که هر چیزی که فکرش را می کنید، دارد ( البته بجز یک لامبورگینی نیم میلیون دلاری )، یا یک برادر که هر روز سرگرمی هایش را تغییر می دهد، و یا پدری که به شما می گوید هیچ چیز نمی خواهد برایش بخرید – به ویژه چیزهایی که خیلی دوست می دارد – بنابراین در این شرایط، تهیه کادوی مورد علاقه هر یک از افراد مذکور، کار واقعا چالش آمیزی است.

هر چند هیچ هدیه مناسبی وجود ندارد که به وسیله آن بتوان تمام آقایون را راضی نگه داشت، اما این ۶ نکته شما را با ذهنیت خرید هدیه آشنا می کند و به شما کمک می کند هدیه ای را برایشان انتخاب کنید که از ته دل آنرا دوست بدارند.

 
1 - به کارایی فکر کنید نه به احساساتی که القا می کنند

پروفسور " مارگارت راکر " دارای دکترای روانشناسی و متخصص در امور هدایا، معتقد است که: " در روابط میان جنس های مخالف، باید به این نکته توجه داشت که آقایون تصور می کنند کادو تنها یک مبادله اقتصادی است. " در حالی که ممکن است یک خانم از خانه ای پر از گل رز حیرت زده شود، یک مرد، بیشتر از هدیه ای خوشش می آید که بتواند آنرا نگهداری کرده و از آن استفاده کند. حالا به نظرتان چوب های بیلیاردی که ستاره های زیبا روی آن نقاشی شده باشند، و یا یک جفت دمپایی رو فرشی جدید چطور است.

 2 - ببینید چه می خواهد

 همانطور که می دانید خانم ها زمانی که کادویی را می خواهند معمولا در لفافه به آن اشاره می کنند و سعی می کنند با اشاره غیر مستقیم توجه آقایون را به سمت آن جلب کنند، اما آقایون هیچ علاقه ای به انجام این کار ندارند، آنها دقیقا چیزی را که می خواهند، به زبان می آورند.

 به جای اینکه وقت خود را تلف کنید و به دنبال یک " سورپرایز " برای آنها باشید، فقط چیزی که آنها می خواهند را برایشان تهیه کنید و خواهید دید که این مطلب آنها را بیش از پیش خوشحال می کند.

 نکته اصلی در اینحا این است که ببینید او چه می خواهد و همان را برایش تهیه کنید، نه چیزی که خودتان دوست دارید را بخرید. ( یا چیزی که فکر می کنید برایش مناسب است )

 3 - به علایق او توجه کنید

 ما به دنبال خرید کادویی کاربردی برای آقایون هستیم به همین دلیل باید مطمئن شویم که او به آن علاقه دارد. اگر احساس می کنید به ورزش علاقه دارد، می توانید برایش بلیت های یک مسابقه ورزشی را که دیگر در بازار موجود نیستند را خریداری کنید و یا وسایل ورزشی خاطره آمیز ( مثلا توپ فوتبالی که عکس تیم قهرمان مورد علاقه اش روی آن حک شده باشد ) را برایش تهیه کنید.

 مردی که باغبانی را دوست داشته باشد، یک وسیله باغبانی و یا یگ گیاه کمیاب، او را بیش از پیش خوشحال خواهد کرد. آیا او به تماشای فیلم علاقمند است؟ شاید یک DVD Player و یا سیستم صوتی دالبی و یا حتی چند تا CD و DVD برایش جالب تر از هر وسیله ی دیگری باشد.

4 - از هدایای معمولی پرهیز کنید

 این قانون همانطور که برای خانم ها کاربرد دارد، در مورد آقایون نیز صحت دارد. بیشتر مردم، از جمله آقایون، هیچ ارزشی برای کادوهای رایج و پیش پا افتاده قائل نیستند.

این قبیل هدایا، مانند: جوراب و لباس زیر که هر سال به او می دهید به عنوان کادوهایی " کم ارزش " شناخته می شوند و طرف مقابل احساس می کند که شما برای تهیه آنها هیچ تلاشی نکرده و هیچ زحمتی به خودتان نداده اید؛ به گفته " راکر " همه این نوع کادوها به یک چشم دیده می شوند.

راکر می گوید: " اگر هدیه مورد نظر شما، همان کادویی باشد که در جا رختی نگهداری می کنید، می توانید آنرا به هر کسی که می خواهید بدهید و ارزش خاصی نخواهد داشت. "

 5 - چیز جالبی در آن وجود داشته باشد

هر چند تعداد بسیار زیادی از آقایون برای یک کادوی کاربردی ارزش بسیار زیادی قائل می شوند (یک دست لباس کار جدید، لوله آبیاری، و …) اما اگر بخواهیم کلی صحبت کنیم، آقایون بیشتر کادویی را دوست می دارند که برایشان جالب باشد.

البته اینجا یک استثنا هم وجود دارد و مربوط می شود به کسانی که دارای درآمد ثابتی هستند و سن و سالی از آنها گذشته؛ که در این مورد آنها بیشتر چیزی که در حال حاضر به آن نیاز دارند را ترجیح می دهند.

 باید چیزی را پیدا کنید که آقایون از آن استفاده کنند، اما در عین حال استفاده کردن از آن نیز برایشان جالب باشد. هدیه شما نباید چیزی باشد که تنها به درد کار بخورد؛ برای مثال اگر برای یک مرد، یک ست کامل جعبه ابزار بخرید، مثل این است که برای یک خانم جارو برقی بخرید، مگر اینکه آقا عاشق مکانیکی باشد و شما هم همان جعبه ابزاری را برایش تهیه کنید که مدتها به دنبالش بوده.

6 - از عقلتان هم کمی استفاده کنید

 آقایون هم بدشان نمی آید که احساس دوست داشته شدن بکنند؛ یک هدیه متفکرانه به راحتی می تواند در آنها احساس عشق و پشتیبانی را بیدار کند. اما به راستی چه چیز باعث می شود یک کادو متفکرانه جلوه کند؟ پیدا کردن چیزی که او دوست می دارد و به آن علاقمند است.

 هر چند وقت یکبار هم می توانید کادویی به او هدیه دهید که خودتان برایش درست کرده باشید، مثل تابلویی که بر روی آن تصویر مورد علاقه اش را نقاشی کرده اید، و یا یک جعبه پر از شیرینی های خانگی که دوست می دارد.

 

منبع: تبیان

 


تاریخ : پنج شنبه 15 مهر 1400
بازدید : 133
نویسنده : مدیر سایت

پیشنهادهایی برای هدایای روز زن و مادر برای شما آورده ایم.

 عطر و ادکلن

اگر بخواهید به سراغ مطمئن ترین هدیه برای خانم ها برویم، عطر و ادکلن را به شما پیشنهاد می ‌کنیم. اگر عطر و ادکلن کسی که دوست دارید را بو کرده باشید، حتما می دانید که چه نوع بوی عطر را می ‌پسندند. عطر شیرین و خنک دوست دارند یا عطر تلخ با بوی گرم؟

 هدیه روز زن, هدایای روز مادر

عطر و ادکلن مطمئن ترین هدیه برای خانم ها در روز زن می باشد

 طلا و زیورآلات

این یک هدیه بسیار خوب برای خانم ها محسوب می شود، بسته به میزان پولی که دارید می توانید خرج کنید شما می توانید از بدلیجاتی که با سنگ های زیبا کار شده اند استفاده کنید.

 لوازم آرایشی و بهداشتی

سعی کنید از مارک ها و مدل هایی که استفاده می کنند و با پوستشان سازگاری دارد بخرید.

ساعت مچی

معمولا ساعت مچی انتخاب افرادی است که به دنبال هدیه لوکس برای خانم ‌ها هستند. ساعت مچی جزو هدیه های جذاب محسوب می ‌شود.

 
هدایای روز زن,هدیه روز مادر

ساعت مچی جزو هدیه های جذاب روز مادر و روز زن محسوب می ‌شود

 کیف و کفش

برای کسانی که می خواهند یک هدیه کاربردی برای یک خانم بخرند، که بتواند هر روز از آن استفاده کنند، کیف و کفش گزینه خوبی است. خانم ها هر روز از کیف و کفش استفاده می کنند پس کیف و کفش نو همیشه خوشحال شان می ‌کند.

 راهنمای خرید هدایای روز زن, اصول خرید هدایای روز مادر

کیف و کفش یک هدیه کاربردی برای خانم ها است

 کتاب های معروف

اگر مادر یا همسرتان اهل مطالعه است خرید کتاب از بهترین گزینه ها برای روز زن می باشد.

عینک آفتابی

عینک آفتابی یکی دیگر از هدیه های شیک روز مادر است که می توانید به مادر خوش تیپ و باکلاس خود هدیه کنید.
 
مهارت خرید هدایای روز زن,ایده هایی برای خرید هدایای روز زن

عینک آفتابی یکی دیگر از هدیه های شیک روز مادر است

 نقاشی کودکانه

اگر فرزند کوچک دارید به او پیشنهاد دهید که نقاشی زیبا با رنگ آمیزی برای مادرش بکشید و با یک شاخه گل به مادرش تقدیم کند.

https://www.beytoote.com/housekeeping/sundries/women-day3-gifts3-mother3.html

 



:: برچسب‌ها: عطر و ادکلن ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مهر 1400
بازدید : 135
نویسنده : مدیر سایت

مدتهاست بحث كالاهاي چيني نه تنها دامن مصرف كنندگان ايراني كه سلامت اقتصاد جهاني را تحت الشعاع خود قرار داده است . خرد و كلان جامعه در هر خريد با كالاهاي غير اورجينال ، فيك ، مشابه و اخيرا Hi Copy  مواجه اند .

دامنه اين كالاها گستره بزرگي از مواد اوليه ، محصولات صنعتي ،  لوازم خانگي ، مواد غذايي و محصولات آرايشي و بهداشتي را در برگرفته و حتي صلوات شمار و قبله نما و مهر و تسبح و جانماز چيني هم در اين سبد ديده مي شود .

در حوزه عطر هم مدتي است كه فروشندگان كنار خيابان و حتي برخي فروشگاه ها در پاساژهاي معتبر فروشندگان بالقوه عطرهاي تقلبي يا به اصطلاح Fake هستند . مشكل از آنجا آغاز مي شود كه بيش از نود و نه درصد برندهاي عطر ساز هيچ نمايندگي رسمي در ايران نداشته و عطرهاي موجود كه عمدتا از طريق امارات وارد بازار مي شود پروسه رايج و قانوني ترخيص ، اخذ مجوز وزارت بهداشت و سازمان هاي قانوني را طي نمي كنند .

شرايط تحريم ، قرارگيري عطر در دسته كالاهاي لوكس ، عوارض گمركي قابل توجه و عدم تخصيص ارز كافي و با قيمت دولتي عمده عامل ورود بي رويه اين كالاهاست كه بدون نظارت مال مردم و در پاره اي موارد جان شهروندان را تهديد مي كند .

فراموش نكنيد كه اين عطرها حتي در خود كشور چين هم  تقلبي محسوب مي‌شود. يعني عطري كه در لواي يك برند معروف در چين توليد شده است تحت ليسانس آن برند و يا با اطلاع و هماهنگي اش نبوده است . و اصولا هيچ يك از برندهاي خوش نام عطري با دو يا چند كيفيت متفاوت توليد نمي كنند .

نحوه تشخيص نسخه تقلبي عطر

چيزي كه مدتي است در زبان فروشندگان ناآگاه و يا عامدا گفته مي شود اين است كه كدام نسخه را مي خواهيد سفارش اروپا يا سفارش عرب .من معناي دقيق سفارش عرب يا اروپا را تشريح مي كنم . واردكنندگان و نمايندگي هاي رسمي فروش برندهاي مختلف براي تامين كالاهاي خود فرمي را براي توليده كننده ارسال مي كنند كه مشهور به فرم سفارش كالاست .

بر اساس قوانين داخلي بسياري از كشورها توليد كننده براي كسب مجوز فروش كالاي خود در هر كشور موظف به رعايت قوانيني است كه حق مصرف كننده بخشي از آن است . از جمله اين قوانين چاپ اطلاعات محصول و بروشورهاي نحوه استفاده به زبان كشور مقصد فروش است .

بنابراين عطر سفارش عرب يعني عطري كه مقصد فروش آن يكي از كشورهاي عرب زبان بوده و به صورت قاچاق يا در قالب كالاي همراه مسافر از كشور مقصد فروش خارج و در كشور ديگري ارائه شده است . نكته اين جاست كه عطري با چاپ عربي بر روي جلد خود هيچ تفاوتي با عطري با چاپ لاتين در كيفيت ندارند و طرح اين موضوع از سوي فروشندگان يا مبتني بر ناآگاهي فروشنده است و يا قصد فريب خريدار نا آگاه . اتفاقا اي كاش مي شد عطري با چاپ فارسي و عبارت صرفا براي فروش در جمهوري اسلامي ايران وجود داشت .

چون معني اين نوشته دقيقا صحت كالا ، رعايت كليه جوانب فني در توليد و توزيع ، ضمانت بازگشت كالا در صورت احراز شرايط عدم كيفيت و موارد مشابه است . البته تا سالها بعد هم فكر نمي كنم چنين اتفاقي بيفتد چرا كه يكي از قوانين وزارت بهداشت براي ارائه پروانه فروش محصول ارائه فرمولاسيون دقيق محصول توسط توليد كننده است . بنابراين به نظر نمي رسد تا زماني كه كالاي قاچاق بازار فروش عطر را اشباع كرده هيچ توليد كننده اي علاقه اي به اعطاي نمايندگي رسمي و رعايت اصول پروانه فروش محصول در ايران نخواهد داشت .


دوباره تاكيد مي كنم عطرهاي چيني هيچ ارتباطي با كمپاني‌هاي اصلي و مطرح عطرسازي ندارند و صرفا كالاهاي تقلبي هستند . بحث اورجينال و تقلبي بودن را هميشه داشته‌ايم ولي حدود سال‌هاي 90 تا 94 ميلادي تكنولوژي وارد مراحل تازه‌اي شد و انواع محصولات تقلبي، مشابه و حتي بازيافتي به بازار راه پيدا كرد. تا چند سال پيش گاهي مردم از كنار خيابان عطرهاي بازيافتي مي‌خريدند و خودشان نمي‌دانستند.

بازيافتي براي عطرها كلمه غريبي است ولي واقعيت دارد. شيشه عطرهايي كه تمام مي‌شد و مردم به سطل آشغال مي‌انداختند گاهي دوباره سر از چرخه مصرف درمي‌آورد. يعني افراد سودجويي بودند كه شيشه‌هاي خالي را از زباله‌جمع‌كن‌ها مي‌خريدند. هر شيشه هم بسته به اينكه چقدر سالم و تميز باشد يا چه برندي باشد قيمتش فرق مي‌كرد.

شيشه‌ها دوباره با مواد تقلبي پر مي‌شد و با قيمت ارزان‌تر كنار خيابان به فروش مي‌رسيد.بعضي عطرهاي تقلبي ظاهر مشابه اصل دارند و كاملا شبيه‌ اصل هستند. بايد حواسمان باشد كه مارك‌هاي معروف بيشتر از مارك‌هاي گمنام احتمال دارد انواع مشابه و تقلبي داشته باشند. اين شباهت گاهي آنقدر زياد است كه حتي فروشنده  هم نمي‌تواند تشخيص بدهد. دليلي ندارد مارك‌هاي گمنام را كسي به صورت تقلبي توليد انبوه كند چون كسي آنها را نمي‌شناسد اما مارك‌هاي معروف چون طرفدار بيشتري دارند بيشتر در معرض سوءاستفاده هستند.

گاهي ممكن است يك عطر تقلبي مشابه اصل را با قيمت به ظاهرخيلي مناسب به شما عرضه كنند و ادعا شود كه همان عطر اصلي است. فراموش نكنيد طلاي گرمي 140 تومن را نمي شود 70 تومن خريد. شما يك محصول دربسته مي‌خريد و داخل آن را نمي‌بينيد. تستر هم هست ولي گاهي ممكن است تستر اصل را به شما نشان بدهند و كالايي كه مي‌خريد تقلبي باشد.

در كل بهترين روش براي تشخيص عطر تقلبي و اصل اين است كه از كنار خيابان يا فروشگاه‌هايي كه نمي‌شناسيد خريد نكنيد. وقتي شما فروشگاه را بشناسيد با خيال راحت خريد مي‌كنيد و نياز به تشخيص نيست. به اين اعتماد نكنيد كه از كيش مي‌خريد يا در يك پاساژ بزرگ خريد مي‌كنيد. بايد مغازه را بشناسيد و مطمئن باشيد فروشگاه معتبري است.

نمي‌توانيم بگوييم از كجا مي‌توانيد بفهميد عطري كه مي‌خريد اصل است ولي مي‌گوييم از كجا مي‌توانيد بخريد.بعضي‌ها مي‌گويند از غلظت، بو، رنگ ماده و تكان دادن شيشه مي‌شود اصل و تقلبي بودن عطر را تشخيص داد يا بايد نگاه كنيد كه عدد floz  كه روي شيشه درج شده چند است. اين باورها درست نيست و نمي‌شود به آنها استناد كرد.

غلظت‌ عطرهاي مختلف با هم تفاوت دارد. عطرها براي موقعيت‌هاي مختلف ساخته مي‌شوند و موارد مصرف خاص دارند. همه عطرها ماندگاري، پخش بو و ويژگي‌هاي يكسان ندارند كه بتوان به آن استناد كرد يا نسخه كلي براي عطرهاي اصل و تقلبي پيچيد بلكه تشخيص آن تجربه مي‌خواهد. يا كيفيت درب و بسته بندي و چاپ در نسخه هاي تقلبي جديد آنقدر مطابقت با اصل دارد كه تشخيص سره از ناسره ممكن نيست .

البته منظور ما كپي‌هاي درجه 4 و 5 نيست كه با مقايسه ظاهر هم قابل تشخيص است ولي كپي درجه يك و دو براي هر كسي قابل تشخيص نيست. شناسنامه يا كدي كه قابل چك كردن در سايت باشد هم در مورد عطرها مثل برندهاي پوشاك وجود ندارد. ما سعي مي كنيم هر از گاهي تجربه خود را در تشخيص اصل يا تقلبي بودن يك محصول با شما در ميان بگذاريم شبيه آنچه در لينك زير خواهيد ديد .

 

منبع بیتوته



:: برچسب‌ها: عطر ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان با عطرساز رایحتو بساز و آدرس atrsaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com